Marketing u boci viskija

a

Deluje kao da su prošli vekovi od kad su današnji giganti veb industrije spoznali vrednost podataka o korisnicima. Nije ni izbliza toliko prošlo, već smo se mi veoma brzo navikli. Do sada su te informacije prikupljali računari, aplikacije, mobilni telefoni. Šta će biti kada jednako mnogo o nama bude govorilo to što smo otvorili frižider u jedan noću? Možda je taj korak u marketingu već napravljen?

Još 1990. je Kevin Ešton, profesor sa MIT-a skovao termin „Internet of Things“ (IoT). Postoji duža priča, ali pojednostavljeno to izgleda ovako:

Svaki računar na internetu „nazvan je“ ili se odaziva na jedinstveni kod i ima svoj identitet. Na početku to su bili samo računari. Veliki proboj bio je ulazak mobilnih telefona na igralište interneta. Sada samo zamislite da, razvojem tehnologije, svaki pojedinačni proizvod dobije svoju URL adresu i počne da komunicira sa računarima namenjenim za prikupljanje podataka ili sa drugim proizvodima. To možda nećemo morati toliko dugo da čekamo.

a

Marketinška svetska čuda

a

Ako već niste imali tu sreću da otputujete do Londona i u pravom trenutku obiđete Pikadili, pogledajte ovaj video klip od pola minuta.

a

https://youtu.be/GtJx_pZjvzc

a

Britiš Ervejs je još 2012. na ovom prometnom trgu velike metropole imao „pametni“ bilbord koji je bio u vezi sa svakim avionom koji bi proleteo iznad i slao podatke o tome gde putuje. Ovo nije skeč! Mali program animira sliku dečaka koji prati avion i reklamira baš taj let i tu destinaciju. Možete pomisliti koliko brzo su bilbordi postali trend savremenog marketinga i tako spojili onlajn mogućnosti sa „oflajn“ svetom.

a

Ko god veruje da je bilbord veliki i da u (ili iza ili ispod) njega može svašta da stane, neka se raspita o Najk Plus senzoru koji staje u đon patike.

a

https://youtu.be/BkfWdwLUZJ4

a

Pločica veličine naprstka može da prepozna desetak sasvim različitih aktivnosti, da ih izmeri i memoriše dok te parametre ne prenesete na računar. Postoje različite vrste gotovih, unapred programiranih treninga, mogućnost da delite svoje rezultate na internetu i još mnogo toga. Fantastičan gedžet koji bi uskoro mogao da promeni način na koji posmatramo fitnes. Možda će uskoro lični treneri moću da prate vaš napredak i direktno vam unose izmene u program? A, kada rešite da „dignete sve četiri“ i da se opustite…

a

https://youtu.be/7myP2_KLumc

a

Svaka flaša ima svoj sopstveni veb identitet! Zna se kada je otvorena. Zna se gde je kupljena. Zna se kako je došla do vas. Posle oglasa za promociju koju ste očitali mobilnim telefonom, verovatno može da isprati i da li ste taj popust i iskoristili, i ponovo kada i gde. Ovo zaista jeste korak dalje u industriji alkoholnih pića.

a

Prostor marketinške mašte dobio je dimenziju više

a

IoT je svakako sledeći korak u marketingu. Budućnost su ojačani pametni televizori, frižideri koji znaju da vam je nestalo mleka, čak i saksije koje podsećaju da treba politi cveće u kući. Čak same kuće postaju pametne i odazivaju se na mobilne uređaje.

a

Nije važno da li će baš sve biti povezano, već kada će sve biti povezano.

a

U principu, ovakav razvoj tehnologije i marketinga samo intenzivira trku između borbe za pravo na privatnost s jedne strane, i žudnje za savršenim svetom, tj. savršenim korisničkim iskustvom. Ono što je nekada bilo podeljeno na onlajn i oflajn postojanje polako se stapa u jedno, a različiti modeli ponašanja sve više postaju stvar statistike.

Glavni izazov biće (i već jeste): kako da u moru „pametnih“ stvari odlučujemo pametno i kako da u sve većoj mogućnosti za razgovor između ljudi i mašina ne zaboravimo osnovnu suštinu komunikacije.

a

a

Izvor: BeeShaper