Kako ostaviti dobar utisak svojom PowerPoint prezentacijom?
Nije lako napraviti dobru PowerPoint prezenataciju. Velika većina PowerPoint prezentacija je dosadna, i čini da se publika uspava. Na zapadu čak postoji i termin za to koji glasi „Death by PowerPoint“ iliti u prevodu Smrt od PowerPointa. Nije nimalo prijatan osećaj kada, tokom držanja prezentacije, vidite na licima ljudi da im je dosadno i da vas niko ne sluša, ili da nisu baš nešto impresionirani.
To možete izbeći ako pratite sledeće savete:
1) Dobro uvežbajte prezentaciju
Ma koliko efektivna bila vaša poruka i zanimljiva tema o kojoj pričate, nećete mnogo postići ako niste dobro uvežbali sve što želite da kažete. Veoma je bitno da budete spremni za prezentaciju, tačno imate na umu šta želite da kažete i u kom vremenskom periodu. U suprotnom možete delovati nesigurno i ostaviti loš utisak na publiku. Već smo pisali kako možete da vežbate vremensko trajanje prezentacije.
2) Bez previše teksta
Nikako se ne preporučuje da koristite mnogo teksta na prezentaciji. Štaviše, stručnjaci za prezentacije smatraju da na svakom slajdu ne treba da bude više od šest reči. Šest reči je dovoljno da prenesete glavnu poruku segmenta priče, a sve ostalo ćete ispričati sami. Dakle, izbegavajte situacije da publika prepisuje tekst sa slajda, pa da vas pritom uopšte i ne sluša. U tom slučaju možete i da im i ne održite prezentaciju, već da im date odštampane materijale i idete kući.
Blokovi teksta dolazi u obzir samo ako ste profesor na fakultetu, pa držite obimno predavanje studentima, ili ako ste student koji nije dobro spremio svoju prezentaciju, pa želi da može da čita sa nje. U suprotnom ćete samo zbuniti svoju publiku, koje neće znati da li prvo da čita ono što piše na prezentaciji ili da sluša vas.
3) Svaki slajd jedna poruka
Glavno pravilo koje stručnjaci takođe preporučuje je da svaki slajd nosi jednu poruku. Tako nećete udaviti svoju publiku i držaćete njihovu pažnju. Na slajdu treba da stoji jedna glavna poruka od nekolio reči uz odgovarajuću vizuelnu prezentaciju. Ta glavna poruka slajda treba da se shvati za najviše deset sekundi. U suprotnom, gubite pažnju svoje publike.
4) Vizuelne poruke
Ljudski mozak specijalno dobro pamti i opaža vizuelne poruke, kao što su slike, tabele i grafikoni. Doduše, nemojte preterivati sa animacijama i drugim efektima, i izlizanim frazama.
Najbolje se uči na primerima, pa smo za vas spremili jednu prezentaciju, koja zasigurno drži pažnju i ostavlja dobar utisak na publiku.