RAZGOVORI SA PODACIMA. Kaizen™ knjiga, Masaaki Imai

TQC naglašava korišćenje podataka. Kaoru Ishikawa u svojoj knjizi  navodi: „Moramo govoriti činjenicama i podacima.“ On dalje nastavlja: „Kada vidite podatke, sumnjate u njih! Kada vidite instrumente za merenje, sumnjajte u njih! Kada vidite hemijske analize, sumnjajte u njih!“ On upozorava čitaoce na postojanje lažnih podataka, pogrešnih podataka i nemerljivih veličina.

 

Čak iako su tačni podaci dostupni, biće besmisleni ako se ne upotrebe na prav način. Veština kojom kompanija prikuplja i koristi podatke može usloviti njen uspeh ili neuspeh.

 

Posao obrade korisničkih reklamacija i dorade proizvoda obično se ne smatra mnogo važnim. Kao takav često se dodeljuje novim radnicima. Predsednik korporacije Yokogawa-Hewlett-Packard Kenzo Sasaoka kaže: „Ovaj posao bi trebalo da bude dodeljen bistrim mladim inženjerima, pošto nudi dragocenu šansu za prikupljanje povratnih informacija od korisnika i poboljšanje proizvoda“.

  Informacija-9055  

Problem je u tome što čak i kada je dragocena informacija dostupna, mali broj ljudi nastoji da je korisno upotrebi. Najveći broj menadžera opsednutih kratkoročnim profitom najradije bi zaboravio na korisnike. Takvi menadžeri smatraju da su korisničke reklamacije neprilike i smetnje. Oni tako propuštaju sjajnu priliku da prikupe podatke da bi ih prosledili ljudima koji znaju kako da ih upotrebe. Razmena informacija među direktorima je jednako važna kao njihovo prikupljanje i obrada. Uvek postoji mogućnost poboljšanja ako je informacija na odgovarajući način prikupljena, obrađena, distribuirana i praktično upotrebljena. Sistem prikupljanja podataka i procene je vitalni deo TQC/kaizen programa.

 

Da bi razvili proizvod koji zadovoljava potrebe korisnika, prvo je neophodno prikupiti podatke o njihovim zahtevima. Ovo prikupljanje treba da obavljaju ljudi iz prodaje i marketinga, ali u izvesnom obimu i osoblje odeljenja za reklamacije. Ovi podaci se prosleđuju odeljenjima dizajna, inženjeringa i proizvodnje. Razvoj novog proizvoda zahteva da se TQC prostire kroz različite sektore, pomoću efikasne ko munikacione mreže. TQC je u Japanu razvio široki spektar sistema, alata i formata kako bi olakšao ove aktivnosti, uključujući cross-functional organizaciju, sistemske dijagrame i razvoj i sprovođenje kvaliteta.

 

Ovaj tekst je preuzet iz knjige "Kaizen", Masaaki Imaija. Masaaki Imai je najveći svetski ekspert za implementaciju kaizena, kao i osnivač Kaizen Instituta koji posluje u preko 60 zemalja sveta, a od 2015.godine i u Srbiji. Knjigu možete naručiti preko ovog linka. 

Kaizen knjiga