Viralni marketing: najuspešnija marketinška kampanja (VIDEO)

a

Bili laik ili profesionalac, sigurno si razmišljali o tajnim sastojcima najuspešnijih marketinških kampanja. Neke kampanja postižu ogromnu viralnost: ljudi o njime ne samo da pričaju, već se i aktivno uključuju! Nekad pomislimo da je potrebno sačekati čudo da od neke kampanje napravi viral. Neki veruju da je za pravo rešenje potrebno uklopiti veliki broj sitnih delova slagalice.

Praksa pokazuje da su najbolje stvari ujedno najjednostavnije, ali, da li je to i sa kampanjama tako? Koje kampanje su vas najviše dotakle?

a

Will it blend?

a

https://youtu.be/3OmpnfL5PCw

a

Svakodnevno koristimo bezbroj stvari koje nam olakšavaju život, ali retko koja je može biti takva neprilika za reklamiranje kao što je vaš kućni blender. Da ste vi vlasnik kompanije koja proizvodi blendere, možda biste najradije prepustili veliki budžet nekom marketinškom geniju i samo čekali rezultate?

Tako velik budžet osnivač kompanije Blendtec, Tom Dikson, nije imao. On je 2006. godine, sa svojim direktorom marketinga, Džordžom Rajtom na Jutjub kanalu kompanije počeo da objavljuje video snimke pod nazivom Will it blend?. Da pokaže i dokaže snagu blendera iz svog asortimana miksovao je u njima sve: klikere, skupe telefone, različitu hranu, loptice za golf, zatim Barbike i figurica drugih junaka, šminku, kamere, čak i sijalice. Kanal ima više od 700.000 pratilaca i skoro 250 miliona pregleda!

Rezultati? Tom Dikson i sam kaže:

a

Video snimke smo postavili na internet početkom novembra. Za samo nekoliko dana, imali smo milione pregleda. Kampanja se momentalno ‘primila’. Definitivno smo osetili uticaj na prodaju. Will it blend ima neverovatan uticaj na naš marketing i prodaju.

a

Pored pažnje koju je izazvala na Jutjubu, kampanja je dobila količinu i kvalitet besplatnog PR-a koji bi se klasičnim PR alatima teško mogao zamisliti.

Od početka video serijala „Will it blend?“, prodaja blendera porasla je za 700% u 2009. godini. U celu kampanju uloženo je 50$.

a

Mad Men Yourself

a

w595_lEg63sZGvf

Kampanja „Mad Men Yourself“ kreirana je u okviru promocije treće sezone istoimene serije. Interaktivna aplikacija omogućava korisnicima da naprave retro verziju sebe i podele je sa prijateljima.

Već tokom prve nedelje stvorena je kritična masa, a do početka emitovanja serije korisnici aplikacije kreirali su 600.000 avatara. Premijeru treće sezone gledalo je 1,3 miliona novih gledalaca.

Pored rekordne gledanosti koju je donela, aplikacija je i danas zadržala popularnost, što samo potvrđuje da uključivanje publike u život brenda nije tako loša ideja.

a

Harlem Shake

a

https://youtu.be/GeO3yCpLt0Q

a

Svi znamo šta je „Harlem Shake“? Na početku prvog u nizu video klipova, nekoliko prijatelja Džordža Milera igraju uz pesmu „Harlem Shake“, do tada skoro nepoznatog DJ Baauer-a.

Da li je ovaj internet fenomen iz 2013. nastao spontano kada je Džordž Miler objavio svoj prvi šaljivi video kome su se kasnije priključile hiljade drugih sa društvenih medija, ili je u pitanju pažljivo osmišljenja kampanja muzičke industrije?

Odgovor je verovatno negde na sredini. Preporučujemo da svakako pročitate zanimljivu studiju ovog slučaj.

a

Dove Real Beauty Sketches

a

https://youtu.be/XpaOjMXyJGk

a

Kompanija Dove je ovim kratkim društveno-angažovanim filmom želela da ohrabri žene i pokaže im da su u prirodi lepše nego što veruju.

Profesionalni crtač je prvo, na osnovu njihovog opisa nacrtao crtež svake dame, a zatim ih je nactao na osnovu opisa potpunih stranaca. Rezultat je bio jasan: žene su vrlo kritične prema sebi - „neutralni“ posmatrači doživljavaju ih lepšim nego što one to za sebe misle.

Dav je ovom kapanjom u publici izazvao emotivne reakcije. Ljudi se nisu zadovoljavali da samo pogledaju video, već su ga delili sa prijateljima. Video je podeljen 3,74 miliona puta! Sadržaj je osvestio i osnažio mnoge žene, pružio im drugačiju sliku sebe, toplinu i samopouzdanje.

a

Ice Bucket Challenge

a

https://youtu.be/WpJCWjs6kYA

a

Cilj akcije Ice Bucket Challenge je prikupljanje donacija i podizanje svesti o Lu Gerigovoj bolesti (amiotrofična lateralna skleroza). Mnoge poznate ličnosti snimile su video u kojem se polivaju ledenom vodom, a potom nominuju još dve-tri osobe kako bi se lanac nastavio. Od početka akcije, u julu ove godine, ljudi su podelili 1.2 miliona videa na Fejsbuku, a akcija je prešla granice SAD-a čime je stvoren novi globalni fenomen.

Ovo je samo nekoliko primera koji pokazuju da najbolje viralne kampanje zaista mogu biti jednostavne, ali samo na prvi pogled. Iza svake od njih stoji pažljivo planiranje i uklapanje velikog broja faktora u jednu kompaktnu celinu.

Na kraju, da li postoji tajna uspeha viralnih kampanja? Ako treba izdvojiti samo jedan tajni sastojak, onda je to svakako poznavanje idealnih predstavnika ciljne grupe i svest o njihovim emocijama.

a

a

Izvor: BeeShaper