TIME MANAGEMENT – Seminar Nemačko – srpske privredne komore i Menadžment centra Beograd

BRK_4022 U sredu, 15.03.2017. godine, organizovan je seminar na temu „Time management“. Organizatori su bili Nemačko-srpska komora AHK Srbija u saradnji sa Menadžment centrom Beograd. Sastanak je otvorila Doris Danilović, zamenica direktora Nemačko – srpske privredne komore, kratkom dobrodošlicom. BRK_3995 Prezenter seminara je bila Marija Švigir, senior consultant Menadžment centra Beograd. Ona je takođe prisutnima poželela toplu dobrodošlicu i ukratko predstavila prezentaciju. Objasnila je da je seminar interaktivan i da će svako od prisutnih imati priliku da učestvuje ukoliko to želi. BRK_4076 Prva interaktivna radionica sastojala se od zakazivanja sastanaka sa troje prisutnih. Svaki od sastanaka bi obrađivao posebnu temu, a teme su bile:
  • Koliko živite svoje snove?
  • Tehnike upravljanja vremenom
  • Ometači posla
Collage AHK Ideja prve teme je da sagovornici podele svoje snove jedni sa drugima i da prodiskutuju koliko toga su ostvarili, kao i šta je ono što planiraju u budućnosti da ostvare. Marija ih je tada upoznala sa pojmom „Planiranja unazad“, gde se cilj mora unapred odrediti, ali pažljivo planirati korake koji su potrebni za ostvarivanje tog cilja. Druga tema se sastojala od toga da prisutni podele svoje načine upravljanja vremenom, među kojima smo saznali da najčešći oblici planiranja se dešavaju kroz kalendare, planere i Excel tabele. Marija je takođe preporučila i sajt Trello kao odličan izbor pri planiranju. Ometači u poslu su bila treća tema među sagovornicima, tj. šta je sve ono što nas ometa i prekida naš proces rada i koncentraciju. Na spisku su se našli bespotrebni mejlovi, kolege koje ne poštuju tuđe rokove, telefonski razgovori i klijenti koji ne znaju šta žele. Poenta je da moramo naučiti da postavimo prioritete i da se pridržavamo tih prioriteta. Nakon ovih razgovora usledila je pauza za kafu, gde su prisutni mogli da nastave da se druže i razmenjuju iskustva. Pauza Collage Drugi deo seminara je počeo gledanjem kratkog filma o funkcionisanju procesa rada između zaposlenih i rešavanja problema ometača rada. Pouke ovog filma su bile:
  • Postavljanje i poštovanje rokova
  • Postavljanje i pridržavanje rokova
  • Asertivnost i izgovaranje reči „NE“
  • Radni prostor nam mora biti uredan da ne bismo gubili vreme na traženje potrebne dokumentacije
Tokom poslednjih pola sata, prisutni su podeljeni u grupe, gde su razmenjivali svoja iskustva i svaka grupa je imala zadatak da sastavi 3 načina za bolje organizovanje vremena. Seminar je završen predstavljanjem svake grupe i njihovih načina za bolju organizaciju i tako je stavljen pečat na ovo druženje. Kompletne slike možete pogledati na ovom linku.