Generacija JK
"Hej brate, jesi li video novi BB spot na YouTube... BB je cool, a onaj, brate, Milan je retard, brate. Ej, brate, ajde da palimo brate na šljaku, brate. Ovaj moj HRčak, brate, gnjavi me, brate svaki dan. Kaže on meni - E, ajmo brate za ruke da se držimo, e ajde brate da pričamo, e ajde brate da te kočujem... brt jbt, ludilo, ne znam šta joj je..."
Generacijski jaz i Human Resources.Kako istovremeno motivisati devojku od 19 godina, ženu od 35 i stariju gospođu od 55?
Nismo svi odrasli na istim političkim uverenjima, filmovima, trendovima i brendovima.
-
Kako mene sa 35 godina može da pokreće isto što pokreće koleginicu sa 55 i sa 3 godine pred penziju?
-
Kako da se približim novoj koleginici od 19 godina koja nema 3 cm2 odeće na sebi?
Generacije se definišu na osnovu socijalne, ekonomske, tehnološke, političke situacije.
Slični su oni koji su rođeni u slično vreme. Oni imaju zajedničke stavove, vrednosti, uverenja a određuju ih slični emocionalni i racionalni pokretači. Ili, ako volite u na engleskom – imaju sličan life style.
Kao što je u marketingu trend diversifikacija proizvoda po ciljanim grupama, tako se i u menadžmentu ljudskih resursa sve više primenjuje različita strategija pristupa zaposlenima u zavisnosti kojoj generaciji pripadaju.
Način komuniciranja, davanja feedbacka u ocenjivanju učinka, način rada na motivaciji zaposlenih, može se prilagoditi generacijskoj pripadnosti .
Hajde da vidimo razlike po generacijama.
SENIORI ILI RATNA GENERACIJA (rođeni su pre 1946). Sada je većina od njih penzionisana. Osim ako nisu u Vladi :)
BABY BOOMERS (1946-1964). Generacija koja je stvorila temelje poslovanja mlađima i donekle im nametnula svoj sistem vrednosti. Radikalni su i sa inicijativom, slabije zainteresovani za tehnologiju. Žele izazove i da rešavaju probleme. U ocenjivanju i motivisanju važno im je postavljanje kratkoročnih i dugoročnih planova i ciljeva. Na njihovoj motivaciji i evaluaciji , mi u ljudskim resursima smo manje imali prilike da radimo.
GENERACIJA X (1964-1977) najčešće vođeni Baby Boomers generacijom, bore se za redefinisanje sveta i za sopstvena prava, ponekad manje lojani poslodavcu, globalno i tehnološki orijentisani.
- Karakteriše ih:
-
potreba za kontinuiranim učenjem i razvojem
-
stalna težnja za izazovima
-
potreba za coachingom
-
žele da znaju kako se vrednuju i da imaju brz i češći feedback
-
želja da imaju kontrolu nad svojom karijerom
- potreba za razumevanjem velike slike okruženja kako bi mogli sami da doprinesu idejama i kreativnošću
- potreba za ohrabrenjem i pohvalom
- važan im je tim, kao i da se osećaju kao deo tog tima.
- cene iznad svega kreativnost.
- manje su im važni autoriteti, autoritet je onaj ko je nešto lepo stvorio, napravio (pitaju se "Šta je taj direktor uradio?")
-
eh, eh... u moje vreme...