Generacija JK

"Hej brate, jesi li video novi BB spot na YouTube... BB je cool, a onaj, brate, Milan je retard, brate. Ej, brate, ajde da palimo brate na šljaku, brate. Ovaj moj HRčak, brate, gnjavi me, brate svaki dan. Kaže on meni - E, ajmo brate za ruke da se držimo, e ajde brate da pričamo, e ajde brate da te kočujem... brt jbt, ludilo, ne znam šta joj je..."

   Generacijski jaz i Human Resources.   GenerationJK  

Kako istovremeno motivisati devojku od 19 godina, ženu od 35 i stariju gospođu od 55?

Nismo svi odrasli na istim političkim uverenjima, filmovima, trendovima i brendovima.

  • Kako mene sa 35 godina može da pokreće isto što pokreće koleginicu sa 55 i sa 3 godine pred penziju?
  • Kako da se približim novoj koleginici od 19 godina koja nema 3 cm2 odeće na sebi?
 

Generacije se definišu na osnovu socijalne, ekonomske, tehnološke, političke situacije.

Slični su oni koji su rođeni u slično vreme. Oni imaju zajedničke stavove, vrednosti, uverenja a određuju ih slični emocionalni i racionalni pokretači. Ili, ako volite u na engleskom – imaju sličan life style.

Kao što je u marketingu trend diversifikacija proizvoda po ciljanim grupama, tako se i u menadžmentu ljudskih resursa sve više primenjuje različita strategija pristupa zaposlenima u zavisnosti kojoj generaciji pripadaju.

 

Način komuniciranja, davanja feedbacka u ocenjivanju učinka, način rada na motivaciji zaposlenih, može se prilagoditi generacijskoj pripadnosti .

   

Hajde da vidimo razlike po generacijama.

 

SENIORI ILI RATNA GENERACIJA (rođeni su pre 1946). Sada je većina od njih penzionisana. Osim ako nisu u Vladi :)

   

BABY BOOMERS (1946-1964). Generacija koja je stvorila temelje poslovanja mlađima i donekle im nametnula svoj sistem vrednosti. Radikalni su i sa inicijativom, slabije zainteresovani za tehnologiju. Žele izazove i da rešavaju probleme. U ocenjivanju i motivisanju važno im je postavljanje kratkoročnih i dugoročnih planova i ciljeva. Na njihovoj motivaciji i evaluaciji , mi u ljudskim resursima smo manje imali prilike da radimo.

   

GENERACIJA X (1964-1977) najčešće vođeni Baby Boomers generacijom, bore se za redefinisanje sveta i za sopstvena prava, ponekad manje lojani poslodavcu, globalno i tehnološki orijentisani.

  GenerationX
  • Karakteriše ih:
  1. potreba za kontinuiranim učenjem i razvojem
  2. stalna težnja za izazovima
  3. potreba za coachingom
  4. žele da znaju kako se vrednuju i da imaju brz i češći feedback
  5. želja da imaju kontrolu nad svojom karijerom
By the way, autorka ovog teksta pripada generaciji X.   GENERACIJA Y (1978-1994). Tehnološka, informatička, digitalna generacija, kojoj posao nije najvažniji za razliku od prethodnih. Karakteristike:
  • potreba za razumevanjem velike slike okruženja kako bi mogli sami da doprinesu idejama i kreativnošću
  • potreba za ohrabrenjem i pohvalom
  • važan im je tim, kao i da se osećaju kao deo tog tima.
  • cene iznad svega kreativnost.
  • manje su im važni autoriteti, autoritet je onaj ko je nešto lepo stvorio, napravio (pitaju se "Šta je taj direktor uradio?")
      GENERACIJA Z (1994-2000). Hvala Bogu, oni još uvek ne rade. Ili, barem ne rade u Srbiji pre nego što napune 18 godina... Uh, to je za 2 godine! GENERACIJA JK (2000-). Ostala sam bez teksta (tastature)... Na sreću, za 10 godina kada današnji klinci počnu da rade ja ću biti u ozbiljnim godinama (45). Do tada ću uspeti da prihvatim sve razlike.     I rezime na kraju. Rezime je podjednako važan i za Human Resources menadžere ali i za roditelje.   Nikada, nikada, nikada...nemojte da ponavljate
  • eh, eh... u moje vreme...
  To je siguran znak da ste stari, prevaziđeni, retardi (omiljen izraz moje teen rođake). Budite hrabri, idite u susret promenama, prihvatite razlike... i furajte svoje :)   Ako si stigao do ove rečenice, možda ti bude zanimljivo da pročitaš i dalje:   I još nešto. Ovo je Blog. To znači da je svako mišljenje i komentar vredan. Volela bih da čujem (vidim) i tvoj komentar.