75 godina istorije - Nescafe

 

Priča o Nescafeu počinje davnih tridesetih  godina  dvadesetog veka, tačnije 1938. godine, kada je kompanija Nestle predstavila instant kafu napravljenu korišćenjem naprednih procesa tehnologije proizvodnje kafe. Nescafe ove godine obeležava 75 godina postojanja, kao vodeći brend na svetskom tržištu u kategoriji instant kafe.

Sve je počelo krahom berze na Vol stritu i dramatičnim padom cena kafe, kada je u skladištima u Brazilu ostala velika količina kafe koja nije mogla da se plasira na tržište. Tada se rodila ideja da se preostale zalihe kafe pretvore u rastvorljive kockice, čiji bi rok trajanja bio duži i koje bi se u tom obliku plasirale potrošačima.

  1 (3)  

Hemičar dr Max Morgenthaler se pridružio kompaniji i tada su pokrenuta opsežna istraživanja, kako bi se pronašlo rešenje i receptura za proizvodnju kvalitetne instant kafe. Posle nekoliko godina istraživanja i traženja najboljeg rešenja, dr Morgenthaler je, koristeći specifične tehnologije, pronašao inovativno rešenje kako da se proizvede prah rastvorljive kafe.

Tako je nastao proizvod pod imenom Nescafe, koji je 1. aprila 1938. godine zvanično predstavljen u Švajcarskoj. U gradu Orbe, pokrenuta je velika proizvodna linija za ekstrakciju kafe procesom dehidratacije zrna. Brend je lansiran u Velikoj Britaniji, a dva meseca kasnije i u Sjedinjenim Amreričkim Državama. Do aprila 1940. godine, Nescafe se prodavao u 30 zemalja širom sveta.

  1 (2)   Nescafe i Drugi svetski rat

Prvi veliki proboj na tržište Nescafe je napravio tokom Drugog svetskog rata, kada se više od trećine svetske proizvodnje Nescafea konzumiralo u Švajcarskoj, Velikoj Britaniji i Sjedinjenim Državama. Rok trajanja, koji je znatno duži nego kod sveže kafe, kao i jednostavna i brza priprema, doprineli su popularnosti ove kafe. Prodaja je u tom periodu udvostručena, dok je veliki deo proizvodnje bio usmeren na snabdevanje američkih trupa. Kako bi se odgovorilo na zahteve tržišta, u to vreme su sagrađene i dve fabrike u SAD.

  1 (4)   Razvoj brenda i inovacije

Od svojih početaka, kompanija Nestle je zasnivala uspeh na istraživanjima i inovacijama. Tako je 1952. godine napravljena prva inovacija u fabrici u Francuskoj.

Osim na razvoju tehnologije proizvodnje instant kafe, rađeno je i na unapređenju pakovanja. Tako je šezdesetih godina prvi put korisćena staklena ambalaža, kako bi se očuvala svežina kafe, a proizvod je plasiran u Evropi i Japanu. U istom periodu, 1965. godine, nastaje poznati Nescafe Gold, napravljen od visokokvalitetnih arabika zrna kafe, blage jačine i niskog sadržaja kofeina. Ovaj brend je prvi koji je proizveden tehnologijom hladnog sušenja.

Devedesetih godina, istraživači su usavršili tehnologiju koja se koristi kako bi se dobila bogata kremasta tekstura mlečne pene, koja se nalazi u Nescafe Cappuccinu.

  1 (5)   Nescafe danas

Koliko je kafa deo naše svakodnevice govori i činjenica da je upravo kafa drugi najkorišćeniji proizvod na svetu, posle nafte. Upravo zbog toga, Nescafe svoj asortiman prilagođava ukusima lokalnih potrošača, pa ne čudi činjenica da u svetu postoji više od 200 različitih ukusa Nescafea.

Svoj bogati asortiman proizvoda Nescafe je u aprilu proširio novim brendom, kreiranim posebno za tržište našeg regiona - Nescafe Caffe&Latte. Novi proizvod nastao je kao odgovor kompanije Nestle na zahteve tržišta za jednako kvalitetnim, a istovremeno cenovno prihvatljivijim proizvodima.

Prema istraživanjima, prvi izbor svakog petog stanovnika Srbije prilikom kupovine je Nescafe kafa, što nije neobično ukoliko se ima u vidu širok asortiman proizvoda koji nudi. Od ove godine, kafopije mogu uživati uz blagi ukus Nescafe Classic Mild ili započeti svoj dan energijom u šoljici kafe napravljene sa Nescafe Classic Strong kafom. Kremasti Cappucino, jaki espresso, Nescafe Gold, raznovrsna ponuda 2u1 i 3u1 kafa, kao i Nescafe Xpress, koji je već pripremljen i nudi instant užitak, samo su neki od omiljenih ukusa koji se mogu naći na našem tržištu. Uz sve ove proizvode Nescafe Classic Decaffeinated postaraće se za savršen završetak dana.

Sa širokim izborom Nescafe proizvoda, od kafe bez kofeina do kremastog Cappuccina, pitanje više nije “Želite li kafu?”, već “Koju kafu želite?”

  1 (6)   Brojke

 5.500  šoljica Nescafea se popije svake sekunde širom sveta. Nescafe je prisutan u više od 180  zemalja i postoji više od 200 različitih ukusa Nescafea. Svoj bogati asortiman proizvoda Nescafe je u aprilu proširio novim brendom, kreiranim posebno za tržište našeg regiona, Nescafe Caffe & Latte. Novi proizvod nastao je kao odgovor kompanije Nestle na zahteve tržišta za jednako kvalitetnim, a istovremeno cenovno prihvatljivim proizvodima.

Prema istraživanjima, prvi izbor svakog petog stanovnika Srbije prilikom kupovine je Nescafe kafa, što nije neobično ako se ima u vidu širok asortiman proizvoda koji nudi.

Od ove godine kafopije mogu uživati uz blagi ukus Nescafe Classic Mild ili započeti svoj dan energijom u šoljici kafe napravljene sa  Nescafe Classic Strong kafom. Kremasti Cappucino, jaki espresso, Nescafe Gold, raznovrsna ponuda 2u1 i 3u1 kafa, kao i Nescafe Xpress, koji je već pripremljen i nudi instant užitak, samo su neki od omiljenih ukusa koji se mogu naći na našem tržištu. Uz sve ove proizvode Nescafe Classic Decaffeinated postaraće se za savršen završetak dana.

Sa širokim izborom Nescafe proizvoda, od kafe bez kofeina do kremastog Cappuccina, pitanje više nije "Želite li kafu?‚‚ već "Koju kafu želite?‚‚

  1 (1)