U koraku sa promenama već 132 godine - Vladan Živanović (Generalni direktor), NCR Srbija

U trenutku kada većina kompanija u globalnoj postkriznoj eri razmatra svoje pristupe i preispituje kako dalje i da li su im strategije održive, u sve naše živote se, na neki način neprimetno, uvukla digitalizacija kao sledeće agregatno stanje naših života, ali i naših biznisa.

SAMO JE PROMENA IZVESNA

Na neki način, već više od decenije kompanija NCR priprema se kroz kontinuirano menjanje i adaptaciju na novonastale okolnosti na - upravo takvo, dominantno digitalno okruženje. Ako govorimo o činjenici da je naša kompanija, koja je nastala pre 132 godine, preživljavala najveće poslovne transformacije dvadesetog veka na uspešan način i iz svih tih procesa uvek učila i primenjivala to znanje kako bi postala još uspešnija, te činjenici da je naš portfolio deset godina unazad bio dominantan u domenu hardwarea - bilo je za očekivati da ćemo i u novonastalim uslovima usvojiti adekvatnu strategiju kako da na pravi način dočekamo novu poslovnu disrupciju i dolazak, ako to tako možemo nazvati, „novih igrača“ na tržište – Big Data, Internet of Things, Mobile devices, Cloud... NCR je svoju desetogodišnju transformaciju bazirao upravo na ovim promenama, kreirajući na taj način perfektno usaglašenu poslovnu strategiju koja na kvalitetan i uspešan način upravo te „nove igrače“ stavlja u centar svog biznisa. A gde su pokazatelji kojima smo se rukovodili – pa, upravo u trendovima o kojima smo pričali. Siguran sam da znate neke od njih, ali evo da navedemo i neke:
Činjenica Zaključak
400 miliona ljudi putovalo je u inostranstvo u 1990. godini, a u 2016. preko 1,1 milijarde Danas je sve više država povezano i te veze su iz godine u godinu jače i dublje
Količina podataka u periodu 2005.-2014. porasla je 45 puta Brži rast je izvestan - još 9 puta će biti veći do 2020.godine
50% svetskog biznisa i transakcija već je digitalno i „preko granica“, čime se ostvaruje masovna demokratizacija globalne ekonomije 86% novostvorenih, start up kompanija već kreira svoja rešenja i portfolio za globalna tržišta i globalnu ekonomiju.
  I mi smo sve ove, kao i mnoge druge činjenice, analizirali i došli do postavke globalnog problema: Do 2020.godine živećemo u globalno konektovanoj ekonomiji. Sudeći po Gartneru, 75% celokupnog globalnog biznisa biće u nekoj fazi dubinske digitalne transformacije, uveliko uključujući transformaciju prodajnih i partnerskih kanala komunikacije i visoku integraciju, ali će samo 30% biti uspešno. Većina kompanija nespremna je za budućnost.

KLJUČ USPEHA

Integracija kanala komunikacije i transformacija biznisa sinonim je za digitalizaciju i NCR gradi svoje globalne kapacitete u najširem multi-kanalnom (omni-channel) okruženju, a u jezgro svojih operativnih uputstava i pravila ugrađuje upravo tu, multi-kanalnu opciju. U tom smislu, NCR Grupa za Industrijska rešenja omogućiće našim korisnicama da budu uspešni u svojim digitalnim transformacijama.

DARVIN 2.0

Da bismo uspeli da se pripremimo za takvo tržišno poslovanje, od suštinske je važnosti da prihvatimo tu vrstu digitalne evolucije koja se dešava u svim segmentima i od, do sada odvojenih kanala, pravi objedinjene poslovne omni-channel platforme koje koriste upravo te „nove igrače“ (Big Data, IoT, Mobile, Cloud...) da ih još više ubrza. Znači, ako je jedan od ključnih kanala za komunikaciju sa korisnicima pre manje od deset godina bio samo glas, sada je to čitav spektar komunikacija koje su, usled digitalne transformacije našeg životnog i poslovnog okruženja, postale realnost. I priznaćete, ne verujem da smo pre desetak godina imali svest o tome da ćemo tako lako doživljavati prave male revolucije u određenim industrijama, kao što je Uber učinio u transportu ili AirBnB u hotelijerstvu – a suština je upravo ta – pojavila se mogućnost da uspostavljanjem novih kanala komunikacije baziranim na maksimalnom korišćenju novih igrača, male kompanije koje misle globalno, praktično preko noći zaintrigiraju i okupe veliki broj korisnika i time iskreiraju pravi poslovni zemljotres u svojoj industriji. A posle takvog zemljotresa, krajolik više nije isti i preživljavanje više nije ista igra. U tom smislu, i pred našom kompanijom pojavio se izazov – kako se prilagoditi novonastaloj evolutivnoj promeni? Pri tom, da bih vam na neki način ilustrovao koliku globalnu odgovornost imamo prema našim korisnicima, predstaviću vam samo neke brojke kako biste imali u vidu kakav i koliki biznis mi omogućujemo i podržavamo:
  • NCR globalno omogućuje preko 600 miliona transakcija za svoje korisnike na dnevnom nivou
  • 134 triliona dolara u kešu prođe kroz naše ATM uređaje godišnje
  • Svake godine 43 milijarde proizvoda nađe kupca koristeći naše SelfCheckOut uređaje
  • 000 cloud aplikacija pokreće restorane širom sveta
  • NCR Servisni centri reše svake godine preko 22 miliona incidenata za naše korisnike
Screen Shot 2017-03-24 at 4.36.31 PM A rešenje se na neki način nametalo i prihvatanjem promena i NCR je već kreirao i predstavio omni-channel platformu kojom omogućuje svojim korisnicima prelazak na novi, viši nivo poslovanja i osposobljava sve vidove komunikacije u svakom trenutku i sa svakog mesta – bazirajući svoj pristup na korišćenju i postulatima koje donose Big Data, Mobile, Cloud i IoT. Omni-channel NCR CMYK Još jedna važna činjenica ne sme da se zanemari, a to su nove generacije, koje u potpunosti funkcionišu u takvom okruženju i koje imaju već promenjen DNK. Funkcionišu od malih nogu u omni-channel okruženju, te samim tim zahtevaju, kao korisnici, da im se omogući da tako i komuniciraju. Složićete se da svako od nas ima bar po neki primer beba koje još ni ne pričaju kako treba ali već znaju kako da koriste značajan broj funkcionalnosti mobilnih uređaja, kako da sami sebi puste crtani film ili da igraju igricu i slično. I više se ne čudimo. Prihvatamo to kao evolutivnu činjenicu ali se ipak, što je začuđujuće, u poslovnom smislu i dalje veoma opiremo činjenicama da nova kategorija mladih ljudi ima i svoje sposobnosti pomerene na jedan novi, viši nivo. Osim kada tragamo za novim kadrovima – onda je potpuno logično da čovek govori više jezika, da mu je korišćenje kompjutera ispred veština pisanja, crtanja i slično. E, to je još jedan detalj koji se u digitalnoj transformaciji pojavljuje kao domino efekat. Promene ljudi, koje prate promene poslovanja i napredovanje tehnologije upravo zaokružuju tu priču o novoj evoluciji, koja nije dovela do izumiranja dinosaurusa ali jeste dovela do nove generacije ljudi, koji postaju digitalni od rođenja i u tom svetu žive i žele da imaju i poslovno okruženje koje tome odgovara. U tom smislu, i kompanije prilagođavaju svoje poslovanje pa je sada podjednako važno da se stvori jedan dobar, otvoren i kreativan ambijent u kojem će vaše kolege i saradnici koji pripadaju tim novim generacijama da imaju takvo radno okruženje. To je sledeći zadatak koji smo i mi kao kompanija postavili ispred sebe – stvoriti sjajno mesto za rad. Moram da priznam da se stalno preispitujem: „Šta je sve potrebno da bi se stvorio takav ambijent?“. Onda sam shvatio da stalno morate da izazivate svoje okruženje da vam daje svoj feedback i da pokušavate da prilagodite svoje poslovanje i u tom smislu.