ILI JESI, ILI NISI (28. ICV SRBIJA SASTANAK)

U fabrici Carlsberg u Čelarevu, u organizaciji domaćina Carlsberg Srbija i Menadžment Centra Beograd, 15. juna održan je 28. sastanak controllera ICV Srbija.

Cilj sastanka je bio da se upoznamo sa controlling procesima, kao i sa celokupnim poslovanjem jedne od najuspešnijih pivara u svetu, ali i da popijemo što više piva!

Sastanak je otvorio Đorđe Koprivica, finansijski direktor, Carlsberg Srbija u prostorijama muzeja piva. Muzej piva u Čelarevu je jedini te vrste u Srbiji gde posetioci mogu da se upoznaju sa bogatom istorijom rasta i razvoja pivare, kao i sa starinskim načinom pravljenja, skladištenja i distribucije piva.

[caption id="attachment_17640" align="aligncenter" width="546"]Đorđe Koprivica, Finansijski direktor, Carlsberg Srbija Đorđe Koprivica, Finansijski direktor, Carlsberg Srbija[/caption]

Nakon uvodne reči i predstavljanja kompanije, prisutnima su se obratili i ostali govornici:

Regionalni tim lider Jovanka Radošević nas je ukratko upoznala sa istorijom Carlsberg grupacije, koja je od 2003. godine vlasnik Pivare Čelarevo, i njenim pozicioniranjem na tržištu Srbije. Privatizacija Pivare Čelarevo predstavlja jednu od najuspešnijih privatizacija u Srbiji, a kompanija Carlsberg se nalazi među najvećim stranim investitorima kod nas. Takođe, Jovanka nas je upoznala sa samim procesom proizvodnje “najdragocenije tečnosti na svetu” – pivom, pa smo tako saznali koje vrste piva postoje i kako se proces proizvodnje razvijao od davnih vremena, pa sve do danas.

[caption id="attachment_17645" align="aligncenter" width="546"]Jovanka Radošević, Regionalni tim lider, Carlsberg Srbija Jovanka Radošević, Regionalni tim lider, Carlsberg Srbija[/caption]

Sledeći govornik je bila Biljana Plesnik, menadžer komercijalnog controllinga, koja nam je predstavila organizacionu strukturu finansijskog sektora u kompaniji, kao i proces controllinga i načine izveštavanja.

[caption id="attachment_17647" align="aligncenter" width="546"]Biljana Plesnik, Menadžer komercijalnog controllinga Biljana Plesnik, Menadžer komercijalnog controllinga, Carlsberg Srbija[/caption]

Brend menadžer za lokalne brendove, Carlsberg Srbija, Nataša Šarčević upoznala nas je sa bogatim asortimanom Carlsberg kompanije od kojih su najpoznatiji: Lav, Tuborg, Merak, Guinness, Erdinger, Budweiser, Grimbergen, Somersby, Kronenbourg 1664, Carlsberg.

U okvru njene prezentacije imali smo priliku da pogledamo i najnoviju kampanju „Ili jesi, ili nisi - probao četiri dara prirode”.

[caption id="attachment_17655" align="aligncenter" width="546"]Nataša Šarčević Nataša Šarčević, Brend menadžer za lokalne brendove, Carlsberg Srbija[/caption]

Da kompanija Carlsberg nije poznata samo po proizvodnji piva, već i po društvenoj odgovornosti, govori i činjenica da je 2015. godine osnovana Carlsberg i Dunđerski Fondacija na čijem čelu se nalazi Jovana Mladenović, menadžer za komunikacije, Carlsberg Srbija. Jovana nam je predstavila rad i projekte u kojima je učestvovala Fondacija, a sve u cilju razvoja nauke i obrazovanja, očuvanja kulturne baštine, zaštite životne sredine i podizanja svesti društva o aktuelnim socijalnim problemima.

[caption id="attachment_17648" align="aligncenter" width="546"]Jovana Mladenović Jovana Mladenović, menadžer za komunikacije, Carlsberg Srbija i upraviteljka Carlsberg i Dunđerski Fondacije[/caption]

Nakon što smo odslušali ova veoma zanimljiva izlaganja, došao je red da se i kroz praksu upoznamo sa procesom proizvodnje piva. Naš vodič bio je Slavko Umićević, tehnolog, Carlsberg Srbija, koji nas je sproveo kroz ceo proces proizvodnje piva od polja ječma, pa sve do hladne krigle pune piva. Ceo proces proizvodnje počinje u varioni, gde se žitarice melju i peku. Zatim se tako obrađene žitarice šalju u fermentore gde nastaje pivo. Finalni korak u proizvodnji je slanje piva na filtraciju, čime se proces proizvodnje završava i pivo je spremno za konzumaciju.

[gallery size="full" ids="17651,17650,17653,17658,17659,17652"]

Posle obilaska fabrike i pauze za ručak, došlo je vreme da se opustimo uz hladno pivo. Naš domaćin bio je Darko Solomun, supervizor za točeno pivo, koji nam je objasnio na koji način se servira ovaj napitak kako bi svaka krigla bila savršena. Žurka je mogla da počne!

Nakon nekoliko krigli piva, došlo je vreme da se ide kući, a mnogima je bilo žao što „radni dan“ nije trajao duže. Domaćini su nas ispratili sa penušavim poklonima i potpuno opravdali slogan po kom su prepoznatljivi, a to je da su pravi LAVOVI!