KAIZEN – konstantno usavršavanje kadrova, korporativne kulture i procesa! (30. ICV Srbija sastanak)

30. ICV Srbija sastanak organizovan je 27.10.2016. godine u hotelu Holiday Inn u Beogradu. Tema sastanka je bila „Kaizen – japanski controlling“, a samom sastanku je prisustvovalo preko 80 controllera.

30. ICV grupno

Sastanak je otvorio Bojan Šćepanović, predsednik ICV Srbija i direktor Menadžment Centra Beograd. Na svoj jedinstven i originalan način, Bojan je otvorio sastanak kratkom prezentacijom o Kaizenu, japanskoj filiozofiji povećanja produktivnosti koju želi da približi kompanijama u Srbiji. Kaizen je nastao u Japanu i najviše je vezan za proizvodne kompanije. Takođe, Bojan je svečano najavio i otvaranje Kaizen Instituta Srbije čiji je on direktor. Kaizen Institut Srbija će se baviti razvojem Kaizen filozofije putem treninga, konsaltinga i izdavaštva.

Boki prezentacija

Nakon svoje prezentacije, Bojan je najavio četiri govornika koji su govorili o primeni Kaizena u njihovim kompanijama:

Kaizen govornici  

Vladan Matović je svoje iskustvo o Kaizenu preneo prisutnima kroz proizvodne procese u Strauss Adriaticu.

Vladan prezentacija

Vladan je naglasio da biti dobar nije više dovoljno, teži se savršenosti u svakom pogledu kako bi se opstalo na tržištu. Za bolji kvalitet potrebno je:

  • fokusiranje na procese,
  • angažovanje svih zaposlenih i
  • smanjenje gubitaka.

U Strauss Adriaticu postepeno uključuju svoje zaposlene da svojim idejama doprinesu stalnim i malim poboljšanjima, kako u svojoj proizvodnoj zoni, tako i u ostalim delovima fabrike. Tome govori u prilog da iz godine u godinu raste broj prihvaćenih predloga, odnosno da predlozi postaju kvalitetniji. Kaizen je prisutan u Strauss Adriaticu od 2011.godine i oni su tek na početku pune primene Kaizena.

 

Nikola Marjanović, direktor procesa u kompaniji BG Reklam, već dugi niz godina uspešno primenjuje Kaizen filozofiju u kompaniji.

Nikola prezentacija

Nikola se nadovezao na prezentaciju svog prethodnika i naglasio da je bitno uključiti zaposlene u svaki korak implementacije Kaizen-a. U BG Reklamu to čine pomoću različitih Kaizen alata, kao što su 5S, SMED, kanban, OEE, value stream mapping i sl. Bitno je da se postepeno dešavaju „male“ promene koje će svima u kompaniji olakšati određene procese ili ih učiniti efikasnijim.

Nakon dva odlična predavanja, controlleri su se odmorili uz kafu i druženje. Pauza

Pažnju controllera posle pauze je privukla odličnim i energičnim nastupom, Maja Mrkalj, HR Manager u Dr. Oetker-u.

Maja

Maja je istakla da u Dr. Oetker-u konstantno rade na usavršavanju, ne samo kadrova, već i korporativne kultura i procesa oko Kaizena. Oni žele da razviju:

  • konkurentan kadar,
  • transparentan sistem i
  • uspostave formalne kanale komunikacije.

Primenjujući Kaizen, od maja do septembra 2016. godine, u Dr. Oetker-u su dobili snažan feedback od svojih zaposlenih u vidu 148 predloga. Od 148 predloga, 39 je odobreno a čak 27 sprovedeno u nova pravila. Upravo na taj način, zaposleni svojom kreativnošću mogu da utiču na okruženje i unapređenje procesa u svom okruženju.

Poslednji govornik je bila Maja Šobot, Continuous improvement specijalista u Carlsbergu.

Maja Sobot prezentacija

Maja kaže da se posvećenost menadžmenta uspešnom uvođenju Kaizena mora ogledati i u njihovom uzornom ponašanju na radnom mestu. Potom je govorila o Kaizen alatu koji se zove SMED (Single Minute Exchange of Dies) odnosno o metodi za smanjenje vremena potrebnog za promenu formatnih delova. Cilj SMED-a je da se na bezbedan i kvalitetan način smanji vreme za promenu formatnih delova prolazeći kroz sve aktivnosti od poslednje palete jednog proizvoda do prve palete narednog proizvoda.

Maja je dala i nekoliko razloga zašto je potrebno koristiti SMED:
  • Zato što smanjuje vreme promene formatnih delova.
  • Poboljšava kvalitet.
  • Definiše jasne uloge i odgovornosti.
  • Proces bez stresa.
  • Dovodi do poboljšanja OEE kroz smanjeno vreme promene formatnih delova.

Ovako je izgledao 30. ICV Srbija sastanak - pet sjajnih govornika koji su pričali o Kaizenu - japanskom controllingu. Sa velikim nestrpljenjem čekamo 31. ICV Srbija sastanak. Vidimo se!