"Uspeh počinje sa paprikom", priča o brendu Kotanyi

 

KOTANYI je uspešno austrijsko porodično preduzeće sa tradicijom dužom od 130 godina. Vodi ga Ervin Kotani, koji predstavlja već četvrtu generaciju Kotani porodice. “Začinsko bilje i začini predstavljaju strast naše porodice više od jednog veka. Sa ponosom se sećamo svih 130 godina naše istorije i istovremeno smo svesni da nas naša bogata prošlost opominje i na to da preduzeće vodimo odgovorno i sa mišlju na buduće generacije. Poseban mi je izazov da odaberem samo najbolje od svih začina koji se nude širom sveta“, kaže uspešni preduzetnik.

  images  

Janoš Kotani je 1881, sa 23 godine, osnovao preduzeće Kotanyi. Kao dete, Janoš je voleo da mašta o putovanjima u najudaljenije delove sveta i zamišljao zvuke, mirise i jela stranih država. Sanjao je o tome da u svoj dom dovede ceo svet. Mladog istraživača su fascinirale raznolikosti egzotičnih biljaka i začina.  Umesto da preslišava stare istorijske knjige i atlase, odlučio je drugačije. Otvorio je mali mlin paprike u rodnom mestu Segedinu u Mađarskoj i na domaćem polju počeo da uzgaja slatku papriku.

  [caption id="attachment_14019" align="aligncenter" width="546"]janos kotany Janos Kotanyi[/caption]  

Razvio je jedinstvenu recepturu koja je i do danas dobro čuvana tajna. Upravo ta receptura ostala je do danas nepromenjena i predstavlja osnovu za izradu poznate Kotanyi slatke začinske paprike. Kod izrade slatke paprike bio je tako uspešan da je uskoro otvorio podružnicu u Beču u predgrađu Dobling. Nedugo posle svog dolaska u Beč, Kotanyi je bio imenovan za dobavljača kraljevog dvora Austro - Ugarske.

  [caption id="attachment_14020" align="aligncenter" width="546"]mlin paprike Mlin paprike[/caption]  

Uporedo sa hrabrošću i radoznalošću prisutna je bila i sreća koja je mladom Janošu pomogla da ostvari svoju viziju trgovanja začinima. Veliki privredni rast u dvadesetim godinama ponovno je pokrenuo preduzeće ka napretku. I ponovo je Janoš investirao mudro i dugoročno. Uz već pomenuti i poznati mlin paprike u gradu Segedinu napravio je i dodatni mlin začina i proširio svoju ideju o bogatoj paleti začina u domove Budimpešte, Berlina, Minhena, Bostona i Njujorka.

  [caption id="attachment_14021" align="aligncenter" width="546"]proizvodnja 1906 Proizvodnja 1906.godine[/caption]   Razvoj preduzeća kroz generacije

Vizija Janoša Kotanija nastavila se preko njegovih naslednika: 1925. vođstvo preduzeća preuzeo je Hans Kotani. Uprkos teškim vremenima recesije, svetskoj privrednoj krizi i Drugom svetskom ratu, uspešno je vodio privredu i između ostalog dobio i međunarodnu nagradu na sajmu kulinarstva u Parizu. Svu svoju energiju usmerio je u to da nastavi očeve snove: nije važno, da li je kuvar profesionalac ili amater - svako bi trebalo da bude inspirisan za upotrebu začina i biljaka iz celoga sveta u sopstvenoj kuhinji.

  5 - Copy  

Rukovodstvo je 1950. preuzela sledeća generacija. Hedvig i njegov brat Fridrih preduzeće su reorganizovali i modernizovali. Obojica su sledili filozofiju oca i stvorili brojne nove podružnice. Sa namerom da bude što više ljudi inspirisanih dobrim ukusom i pravim užitkom. Bez obzira na privrednu uspešnost i brzi razvoj, ideja o kreativnosti u sopstvenoj kuhinji ostala je osnovni pokretač, jačala je i svoju moć izražavala kroz novitete u svetu začina.

  Paprika ostaje ključni sastav uspeha

“Naš uspeh je počeo sa paprikom. Mnogi ljudi misle da je jedna mešavina paprike jednaka drugoj”, kaže Ervin Kotani, trenutni vlasnik, koji je sa 24 godine preduzeće preuzeo od svog strica. Svojom vizijom i inovativnim idejama, Ervin vodi Kotanyi već 30 godina. “Na kvalitet paprike, posebno njene boje i ukusa, utiču uslovi podneblja i to u većoj meri nego što biste to mislili”, dodaje on.

  6 - Copy  

Zvončasta paprika obično se uzgaja na otvorenim površinama gde biljke procvetaju brzo. Period cvetanja traje nekoliko sedmica i tako omogućava produženu žetvu. Što više sunca dobija plod, veća je koncentracija dragocenih sastojaka i boja, zbog kojih je paprika tako popularan začin.

Plodovi se uglavnom beru ručno. Za izradu tradicionalne paprike u prahu mogu se upotrebiti potpuno zreli plodovi. Prosušenii i samleveni, svrstavaju se u pet različitih kvalitetnih razreda paprike koje se razlikuju po boji i oštrini. Kotanyi nudi slatku i ljutu papriku. Odabir prave vrste paprike više ili manje je pitanje ličnog ukusa. Obe su odličnog ukusa i neizostavni su sastojci tradicionalnih jela na kašiku kao što su gulaš, paprikaš, umešana jaja, čorba od paradajza i još mnoga druga.

  7 - Copy   Kvalitet zasnovan na poverenju

Ohrabreni istom vizijom kao u samim počecima, modernizacija je i danas jedno od ključnih usmerenja. Godine 1980.preduzeće Kotainy bilo je jedno od prvih koja su u svoja postrojenja uvela moderne, prilagodljive pakirne mašine za papriku. Uprkos velikom naglasku na tradiciji, Kotanyi ostaje savremeno preduzećem što dokazuje stalna modernizacija u procesu proizvodnje.

Novo sedište   preduzeća ustanovljeno je 1989. U Wolkersdorfu, malom mestašcu u provinciji donje Austrije. To je prekretnica u stvaranju jednog od najsavremenijih preduzeća na svetu. Zanos Janoša Kotanija još je prisutan. Svakoga dana, oko 150 zaposlenih u proizvodnji svojom ljubavlju, strašću i ličnom predanošću garantuje da su proizvodi sačinjeni samo od najboljih sirovina.

  8  

Važnu ulogu u kvalitetu začina i začinskih biljaka ima njihov izvor. Svaki lokalitet privrede Kotanyi pažljivo bira i neguje godinama, temeljeći saradnju na poverenju i partnerstvu.

Standardni kvalitet Kotainyi predstavlja i brižljiv nadzor kvaliteta koji se obezbeđuje stalnom i redovnom kontrolom uzoraka. Sve sirovine koje pristižu u sedište proizvodnje u Wolkersdorfu predano se kontrolišu  i ocenjuju, bez odstupanja. Nadzor kvaliteta se sprovodi kako u nezavisnim laboratorijima, tako i u sopstvenim laboratorijama. Godišnje u Wolkersdorfu pregledaju i ocene više od 10.000 tona sirovina. Rezultat su proizvodi čiji kvalitet potvrduju međunarodni sertifikati.

Međunarodno preduzeće koje diktira trendove Robna marka Kotanyi danas je prisutna u više od 20 država sveta, a za stvaranje njenog uspeha stara se svakog dana oko 500 zaposlenih.   zacini kotanyi  

Kotanyi neprekidno stvara trendove. Bilo stvaranjem novih začinskih mešavina, ili stalnim redizajnom i unapređenjima ambalaže. Začinske mešavine u naše domove donose ukuse koje otkrivamo na putovanjima u daleke krajeve. Kotanyi neprekidno stvara i trendove na području zdrave ishrane. Sve začinske mešavine stvorene poslednjih godina ne sadrže pojačivače aroma, veštačke arome i boje.

  Najnovija redizajnirana rešenja:

 2010 - začinske vrećice: novo kodiranje bojama koje kupcima olakšava pronalaženje željenog proizvoda, dodatni sloj folije za bolju zaštitu arome, recept na poleđini ambalaže;

  06685f2312  

2011 - mlinovi: popularni Kotanyi mlinovi su redizajnirani u skladu sa novim kodiranjem bojama, čime je obezbeđena prepoznatljivost i pojedinih segmenata proizvoda na polici. Unapređen je i sam mehanizam za mlevenje, čime je omogućeno sitno i grubo mlevenje začina;

2012 - gastro pakovanje: dupla doza i već dobro prepoznatljiv sistem kodiranja bojama obeležili su redizajn pakovanja za profesionalne korisnike.

Visokokvalitetne proizvode Kotainyi moguće je naći u mnogim državama i kuhinjama sveta u školskoj kuhinji u Kini ili na polici glavnoga kuvara u hotelu u Austriji. Kako bi svaki region dobio svoje začine, u asortimanu se nalazi 4.500 proizvoda, u različitim ambalažama, za 20 različitih zemalja. Svaki proizvod je poziv da još jednom istražite raznolikost i bogatstvo sveta ukusa. Mirisi dalekih zemalja, mitovi o začinima i začinskom bilju su             naša inspiracija.

  Neka budu nadahnuće i za vaša kulinarska dela!