Koliko direktora prodaje u Srbiji koristi LinkedIN?
13 oktobra 2011 imali smo promociju Akademije za Menadžere prodaje, odnosno Akademije za prodavce. Promocija je bila u Beogradu, hotel ZIRA i sjajno smo se proveli. Evo i fotografije sa promocije.
Bojan, Dada, Tanja, Sandra, Miloš, Marija Prilikom popunjavanja upitnika, zamolili smo polaznike da upišu podatke o korišćenju društvenih mreža. Pitanja su bila sledeća:- Twitter adresa.
- Da li imate otvoren profil na Facebooku?
- Da li vaša kompanija ima Facebook Fan Page?
- Da li imate otvoren profil na LinkedINu?
Promocija je bila u 2 termina i ukupno je bilo 160 ljudi, s tim što je 129 popunilo upitnik. Dakle, imali smo 129 popunjena upitnika.
Struktura polaznika po radnom mestu je bila:90% polaznika rade kao rukovodioci u prodaji (direktor prodaje, sales manager, KAM, direktor veleprodaje, komercijalni direktor prodaje, rukovodilac maloprodaje, sales direktor Adriatic, šef službe za podržku biznis prodaji, zamenik direktora, regionalni direktor prodaje...).
10% polaznika je bilo iz drugih oblasti (direktor kompanije, HR menadžer, analitičar...)
Struktura polaznika po regionu odakle dolaze: Nadam se da će Mladen Dinkić i Ujedinjeni Regioni Srbije da mi oproste na ovakvoj podeli, no ja sam menadžer i meni je lakše da ovako radim regionalizaciju :) I... sada dolaze i odgovori. 1.TWITTERPrvo pitanje je bilo "Twitter adresa". Odgovor je bio zanimljiv – samo 1 (jedan, one, uno, edin, ein...) polaznik je upisao Twitter adresu. Korisnik je @poslovniblog, Rodoljub Đačanin. Nadam se da se Rodoljub neće ljutiti zbog besplatne reklame - on je bio jedini prisutni polaznik koji koristi Twitter.
2.FACEBOOK LIČNI PROFILDrugo pitanje je bilo oko ličnog Facebook profila. Ovde je već drugačija situacija. Skoro polovina (47%) direktora prodaje ima svoj lični profil na Facebooku.
3.FACEBOOK FAN PAGETreće pitanje je bilo "Da li vaša kompanija ima Facebook Fan Page"?
Relativno mali broj kompanija (28%) u Srbiji koristi Facebook Fan Page. 4. LINKEDIN PROFILA, evo i našeg pitanja: Koliko direktora prodaje koristi LinkedIN ? Goranka Radojčić je u svom sjajnom članku objasnila zašto i kako treba koristiti LinkedIN. Ako niste pročitali, evo i kratkog pregleda benefita LinkedIN:
- Možete da proširite mrežu kontakata
- Izgradite reputaciju i autoritet
- Privučete potencijalne kupce ili klijente
- Istražujete konkurenciju
- Oglašavate svoje proizvode i usluge.
- Zaposlite se ili promenite posao
U Srbiji postoji ogroman potencijal za rast korišćenja društvenih medija. Preko korišćenja društvenih medija, direktori prodaje mogu da dođu i do svog ultimativnog cilja - povećanja prodaje.
Smatram da se LinkedIN (23%) i Facebook Fan Page (28%) još uvek malo koriste.
ŠTA BI DIREKTORI PRODAJE TREBALI DA URADE?- Da otvore LinkedIN nalog. Da nauče kako da koriste prednosti LinkedIN-a.
- Da otvore Facebook Fan Page za kompaniju. Da nauče kako kompanija može iskoristiti Fan Page za svoje potrebe (promocija, prodaja...).
Kada se rade marketing istraživanja na nacionalnom nivou Srbije (8 miliona stanovnika) obično se uzima reprezentativni uzorak od 2.000-3.000 ljudi. Veličina uzorka zavisi od ciljeva, dubine istraživanja, kvaliteta informacija koje želite da dobijete, vremena, troškova i sl. Npr, želite da procenite uspeh partija na izborima ili želite da procenite ukus potrošača za novi ukus soka.
Broj preduzeća u Srbiji je 105,634 . Naš uzorak je imao 129 upitnika i ne mora da odslikava realno stanje u Srbiji. Naša procena je da bi reprezentativni uzorak od 500-600 upitnika dao bolju i reprezentativniju sliku Srbije. Sa druge strane, procenjujemo da se rezultati ne bi razlikovali za 5% do 10%.