Koliko direktora prodaje u Srbiji koristi LinkedIN?

  Odgovor je – 23%.  

13 oktobra 2011 imali smo promociju Akademije za Menadžere prodaje, odnosno Akademije za prodavce. Promocija je bila u Beogradu, hotel ZIRA i sjajno smo se proveli. Evo i fotografije sa promocije.

                                                      Bojan, Dada, Tanja, Sandra, Miloš, Marija   Prilikom popunjavanja upitnika, zamolili smo polaznike da upišu podatke o korišćenju društvenih mreža. Pitanja su bila sledeća:
  1. Twitter adresa.
  2. Da li imate otvoren profil na Facebooku?
  3. Da li vaša kompanija ima Facebook Fan Page?
  4. Da li imate otvoren profil na LinkedINu?
 

Promocija je bila u 2 termina i ukupno je bilo 160 ljudi, s tim što je 129 popunilo upitnik. Dakle, imali smo 129 popunjena upitnika.

  Struktura polaznika po radnom mestu je bila:    

90% polaznika rade kao rukovodioci u prodaji (direktor prodaje, sales manager, KAM, direktor veleprodaje, komercijalni direktor prodaje, rukovodilac maloprodaje, sales direktor Adriatic, šef službe za podržku biznis prodaji, zamenik direktora, regionalni direktor prodaje...).

10% polaznika je bilo iz drugih oblasti (direktor kompanije, HR menadžer, analitičar...)

  Struktura polaznika po regionu odakle dolaze:     Nadam se da će Mladen Dinkić i Ujedinjeni Regioni Srbije da mi oproste na ovakvoj podeli, no ja sam menadžer i meni je lakše da ovako radim regionalizaciju :) I... sada dolaze i odgovori.    1.TWITTER

Prvo pitanje je bilo "Twitter adresa". Odgovor je bio zanimljiv – samo 1 (jedan, one, uno, edin, ein...) polaznik je upisao Twitter adresu. Korisnik je @poslovniblog, Rodoljub Đačanin. Nadam se da se Rodoljub neće ljutiti zbog besplatne reklame - on je bio jedini prisutni polaznik koji koristi Twitter.

      2.FACEBOOK LIČNI PROFIL

Drugo pitanje je bilo oko ličnog Facebook profila. Ovde je već drugačija situacija. Skoro polovina (47%) direktora prodaje ima svoj lični profil na Facebooku.

    3.FACEBOOK FAN PAGE

Treće pitanje je bilo "Da li vaša kompanija ima Facebook Fan Page"?

    Relativno mali broj kompanija (28%) u Srbiji koristi Facebook Fan Page.   4. LINKEDIN PROFIL

A, evo i našeg pitanja: Koliko direktora prodaje koristi LinkedIN ? Goranka Radojčić je u svom sjajnom članku objasnila zašto i kako treba koristiti LinkedIN. Ako niste pročitali, evo i kratkog pregleda benefita LinkedIN:

  • Možete da proširite mrežu kontakata
  • Izgradite reputaciju i autoritet
  • Privučete potencijalne kupce ili klijente
  • Istražujete konkurenciju
  • Oglašavate svoje proizvode i usluge.
  • Zaposlite se ili promenite posao
      ZAKLJUČAK

U Srbiji postoji ogroman potencijal za rast korišćenja društvenih medija. Preko korišćenja društvenih medija, direktori prodaje mogu da dođu i do svog ultimativnog cilja - povećanja prodaje.

Smatram da se LinkedIN (23%) i Facebook Fan Page (28%) još uvek malo koriste.

ŠTA BI DIREKTORI PRODAJE TREBALI DA URADE?
  • Da otvore LinkedIN nalog. Da nauče kako da koriste prednosti LinkedIN-a.
  • Da otvore Facebook Fan Page za kompaniju. Da nauče kako kompanija može iskoristiti Fan Page za svoje potrebe (promocija, prodaja...).
Napomena o metodologiji

Kada se rade marketing istraživanja na nacionalnom nivou Srbije (8 miliona stanovnika) obično se uzima reprezentativni uzorak od 2.000-3.000 ljudi. Veličina uzorka zavisi od ciljeva, dubine istraživanja, kvaliteta informacija koje želite da dobijete, vremena, troškova i sl. Npr, želite da procenite uspeh partija na izborima ili želite da procenite ukus potrošača za novi ukus soka.

Broj preduzeća u Srbiji je 105,634 . Naš uzorak je imao 129 upitnika i ne mora da odslikava realno stanje u Srbiji. Naša procena je da bi reprezentativni uzorak od 500-600 upitnika dao bolju i reprezentativniju sliku Srbije. Sa druge strane, procenjujemo da se rezultati ne bi razlikovali za 5% do 10%.