Nova era računarstva je došla - Ana Petonjić, IBM
Kognitivna era, doba u kojem se sada nalazimo, donosi i promene u savremenom načinu poslovanja. Sve prisutnije digitalne tehnologije sve više menjaju način na koji funkcionišu i ljudi i kompanije.
Da bi uspele u ovom procesu, kompanije moraju temeljno da izmene obrasce po kojima funkcionišu i da pokrenuti temeljnu digitalnu transformaciju. Neophodno je da ponude nova iskustva, uspostave nov fokus, izgrade novu ekspertizu i da osmisle nove načine funkcionisanja. Lideri kompanija stalno se suočavaju sa izborom – da otpočnu sa ponovnim digitalnim osmišljavanjem svoje kompanije ili da, ostajući na starom kursu, posmatraju kako se njhove organizacije polako rastaču. Jedan od prvih i najvažnijih zadataka jeste da se osmisli kako da funkcioniše organizacija i kako da komunicira sa svojim okruženjem.
Lideri kompanija već odavno koriste informacione tehnologije da bi unapredili produktivnost i efikasnost, otvorili nova tržišta ili optimizovali lanac snabdevanja. Ono što je novo, jeste da su se i očekivanja klijenata promenila. Ljudi širom sveta koriste društvene mreže kako bi pronašli restoran u kome će da ručaju, ali takođe i posao, prijatelje sa kojima nisu dugo u kontaktu, u nekim slučajevima i partnere. Sve češće, građani društvene mreže koriste i za različite aktivnosti na brojnim područjima delovanja, kao što je na primer politički angažman. Internet se danas koristi za zabavu, kupovinu, druženje i upravljanje domaćinstvom.
Proces digitalne transformacije podrazumeva i stalno postavljanje pitanja „Šta je to što klijenti najviše cene?“, kao i napore da se osmisli operativni model koji će na najbolji način da iskoristi prednosti i da bolje pozicionirati kompaniju u odnosu na konkurenciju. Jedan od glavnih izazova za kompanije jeste koliko brzo i koliko daleko mogu da idu u procesu transformacije:
- Kako poslovanje može da se prilagodi ovim promenama?
- Kako kompanije mogu najbolje da iskoriste ovu priliku da sprovedu inovacije, da budu drugačije od konkurencije i da povećaju svoj obim poslovanja?
- Kako sve to mogu da urade na troškovno najefikasniji način, koristeći i optimizujući najnovije informacione tehnologije kao deo svojih svakodnevnih aktivnosti?
- Preoblikovanje seta benefita koje nude klijentima, kao i transformaciju operativnog modela, tako da se u njihovo delovanje sve više uključuju digitalne tehnologije koje će da olakšaju interakciju
- Saradnju bilo sa partnerima, bilo sa klijentima. A da bi to postigle, neophodno je da se izgradi kapacitet koji će da osigura napredovanje kompanije kroz obe dimenzije.