Prva NIS HR konferencija o regrutaciji i selekciji kadrova u Srbiji

U Poslovnom centru Beograd, u petak, 30. oktobra, u organizaciji kompanije NIS, održana je prva konferencija u Srbiji na temu regrutacije i selekcije pod nazivom „Recruitment Conference 2015“. Na jednom mestu okupili su se brojni stručnjaci iz HR oblasti. Konferencija je imala eksluzivan karakter, imajući u vidu da je na njoj učestvovavao veliki broj HR predstavnika vodećih kompanija u našoj zemlji, dok je NIS, kao lider i u HR segmentu poslovanja, prvi u Srbiji organizovao ovakav događaj i ugostio nekoliko stotina HR stručnjaka iz cele zemlje.

Konferenciju je otvorila Nataša Stamenković, HR direktor NIS-a, koja je izrazila veliko zadovoljstvo zbog činjenice da se učešću na konferenciji odazvao veliki broj HR stručnjaka:

- Prateći aktuelna dešavanja na tržištu rada u regionu i Srbiji, ustanovili smo da se u HR segmentu svuda oko nas redovno organizuju različiti stručni skupovi, a u Srbiji tek po neki manji događaj. Iz tog razloga, odlučili smo da organizujemo konferenciju koju ne možete da posetite ni u regionu, a to je tematska konferencija koja se u našem slučaju odnosi isključivo na temu selekcije i regrutacije. Ovde smo da razmenimo iskustva i da se upoznamo. Srećna sam što vidim mnogo novih ljudi, što znači da HR u Srbiji ima svoju budućnost – rekla je Nataša Stamenković.

[caption id="attachment_16621" align="aligncenter" width="546"]Nataša Stamenković, HR direktor, NIS Nataša Stamenković, HR direktor, NIS[/caption]

Konferencija, koju je NIS organizovao uz podršku kompanija Infostud i PricewaterhouseCoopers, pored svojih predstavnika, okupila je više od 250 stručnjaka koji su imali jedan zajednički cilj - razvoj HR zajednice, kroz razmenu iskustava i primera dobre prakse, kao i povezivanje ljudi koji se profesionalno bave tim poslom.

Tim povodom su predstavnici kompanija LinkedIn i Infostud i Nacionalne službe za zapošljavanje prezentovali relevantne informacije iz svojih istraživanja i iskustava o situaciji i zahtevima na globalnom, regionalnom i lokalnom tržištu u segmentu rada i zapošljavanja.

U okviru  konferencije, organizovana je i panel diskusija koja je izazvala veliko interesovanje prisutnih. U ulozi moderatora bila je Bojana Sajlović, HR biznis partner za Maticu NIS-a, dok su u ulozi panelista učestvovali: Stefan Karadžić (Linkedin),  Sonja Ćetković (Infostud), Saša Žerajić (AirSerbia) i Jelena Mrčarica (Adecco).

Govornici

U okviru prve teme „Društvene mreže kao mediji komunikacije“, učesnici su se složili da je reč o izuzetno važnom kanalu za regrutaciju kadrova, čemu u prilog ide i statistika da danas preko dve milijadre ljudi koristi društvene mreže, dok je procena da oko tri milijadri ljudi predstavlja ukupnu radnu snagu na svetu. Posebnu pažnju učesnika izazvala je dilema da li Fejsbuk koristiti u privatne ili poslovne svrhe, kao i da li se može podvući jasna granica između Fejsbuka, kao privatnog, i Linkedina, kao poslovnog profila. Konstatovano je da je onlajn era pružila mogućnost, s jedne strane kandidatima da se predstave u što boljem svetlu, ali, sa druge strane i kompanijama da budu što otvorenije prema eksternoj javnosti.

„Novi trendovi u testiranju“, kao druga tema panel diskusije, objedinila je stavove HR predstavnika iz njihovih iskustava, da savremeno poslovanje zahteva kombinaciju različitih tehnika u selekciji kadrova, s obzirom da opšti model ocenjivanja danas ne može da predstavlja kompletnu osnovu za realnu procenu kandidata. Bihejvioralni intervjui postali su veoma značajni u neposrednom kontaktu sa kandidatima, jer predstavljaju najbolji pokazatelj njihovog budućeg ponašanja u radnoj sredini.

Deo panel diskusije posvećen je i  značaju imidža poslodavca jer, kako su učesnici istakli, davanje povratne informacije kandidatima nakon selekcije,  predstavlja ogledalo kompanije u očima eksterne javnosti. Iako je u pitanju negativan odgovor, on se mora proslediti kandidatu. Praksa pokazuje da taj deo komunikacije sa kandidatom u Srbiji najčešće izostane. Značajan detalj mozaika, kada je reč o imidžu kompanije,   predstavlja mišljenje interne javnosti, odnosno, samih zaposlenih o kompaniji, jer u vreme onlajn komunikacije, svaka vest brzo stigne u eksternu javnost, tako da je pozitivan stav zaposlenih pravi put do dobrog imidža kompanije.

Dosadašnja iskustva govore da titula  „Najbolji poslodavac“ koju dodeljuje Srpska asocijacija menadžera, ima veoma pozitivan odjek u javnosti, a ona je, upravo,u velikoj meri zasnovana na mišljenju eksterne javnosti i samih kandidata za novo radno mesto. Kompanija NIS je dobitnik ovog priznanja.

Nakon panel diskusije, učesnici konferencije su razmenili primere dobre prakse iz svojih iskustava, u skladu sa svetskim trendovima. Svoje primere prezentovali su Noemi Biro (PricewaterhouseCoopers), Vladimir Damnjanović (Contitech Fluid Serbia), Dijana Bikić i Igor Pavlić (PKC Group).Prema rečima Milana Baošića, direktora Sektora za regrutaciju i selekciju u Direkciji za HR NIS-a, razmena dobre prakse predstavljala je značajan deo konferencije, jer HR segment mora konstantno da se razvija i unapređuje, u skladu sa savremenim trendovima i tehnikama rada.

Vreme za druženje na ovakvim događajima, nikad ne izostane. Cilj svake konferencije, pored razmene ideja, jeste i upoznavanje što većeg broja ljudi. U tome je pomogao Bojan Šćepanović organizujući speed dating. [caption id="attachment_16623" align="aligncenter" width="546"]Bojan Šćepanović, predsednik ICV Srbija i direktor Menadžment Centra Beograd organizuje speed dating Bojan Šćepanović, predsednik ICV Srbija i direktor Menadžment Centra Beograd, organizuje speed dating[/caption]

Uspešne kompanije neprestano prate i usvajaju najbolje svetske prakse. Međutim, nije dovoljno samo se povinovati zahtevima vremena. Zaposleni su glavni pokretač svake kompanije, pa tako i kompanije NIS. NIS u svom radu primenjuje najefikasnije tehnike regrutacije i selekcije kandidata kako bi na kraju izabrali naboljeg, u skladu sa zahtevima pozicije i kompanijskim vrednostima.

Tekst je preuzet iz Controlling magazina 06.