Razvijajte sebe, da biste mogli da razvijate druge - Dušan Krejaković (HR manager), Dexy Co

2

Nakon trogodišnjeg iskustva u AIESEC-u i nakon mandata na mestu predsednika lokalne kancelarije AIESEC-a u Kragujevcu, dobio sam priliku da apliciram za poziciju u kompaniji TATA Consultancy Services, koja je deo TATA Grupe. S obzirom na to da se prilika ukazala u predstavništvu kompanije u Budimpešti, odmah se postavilo pitanje kako nakon završenih studija dobiti posao u internacionalnom okruženju. Činjenica je da sam nedostatke formalnog obrazovanja uspeo da nadomestim kroz iskustvo u AIESEC-u, gde sam, što je najvažnije, shvatio u kojoj oblasti imam najviše znanja i iskustva. U to vreme, jedan od najrazvijenijih segmenata organizacije bio je talent management, pri čemu su u fokusu bili svi procesi koji proizilaze iz istog. Tokom više nego intenzivnog iskustva u organizaciji imao sam priliku da radim u procesima predselekcije i selekcije, orijentacije i integracije talenata u organizaciju a kasnije i da pratim njihov razvoj kroz različite treninge, konferencije i seminare, zatim i evaluacije stečenih znanja i veština, planiranja razvojnog puta... što me je učinilo najinteresantnijim kandidatom za pozicije u okviru HR-a.

U TCS-u se otvorila pozicija koordinatora za ACE Program u okviru Sektora za ljudske resurse. To je program koji je lansirao TCS, u cilju obezbeđivanja jednogodišnje plaćene prakse mladim talentima iz celog sveta koji poseduju određena znanja i veštine, a nakon čega bi se oni integrisali u kompaniju kao full-time zaposleni. Moja uloga kao koordinatora bila je da kroz različite promotivne aktivnosti i kampanje privučem što veći broj zainteresovanih kandidata, da organizujem i sprovedem proces selekcije, nakon čega bi izabranim kandidatima asistirao u legal segmentu, kako bi oni nesmetano započeli svoje radno iskustvo i boravak u EU. To je bilo moje prvo korporativno iskustvo u HR-u, u kompaniji koja je samo u Mađarskoj u tom trenutku imala oko 1.500 zaposlenih, a HR tim je brojao oko 30 ljudi.

Kako je vreme prolazilo, razmišljajući o budućnosti, želeo sam da budem realan i da uradim ličnu analizu, da shvatim šta je ono što zaista želim da radim i gde, a s druge strane sam se zaljubio u HR, jer sam naučio koliko funkcija HR-a doprinosi uspešnosti svakog biznisa. Pomogla mi je i činjenica što sam do tog trenutka dosta putovao. Već tada sam sa sobom nosio vredna iskustva iz preko trideset različitih zemalja. To mi je pomoglo da dođem do zaključka da ne želim da ostanem u inostranstvu. Shvatio sam da želim da putujem i da se formalno i neformalno obrazujem u drugim zemljama, ali da sva stečena znanja ponesem sa sobom i implementiram ih u nekom drugom okruženju u svojoj zemlji. Nažalost, poznato je da u Srbiji postoji trend „odliva mozgova“, i iskreno, žao mi je što se to dešava. Verujem da mladi imaju mogućnost da se identifikuju sa različitim prilikama u Srbiji i da kasnije mogu da iskoriste svoj potencijal. Na tom putu treba biti pametan i uvek korisititi svaku priliku za lični i profesionalni razvoj.

Nakon spoznaje da želim da se vratim u Srbiju, svoju profesionalnu karijeru nastavio samu Kragujevcu, u kompaniji Johnson Controls, koja u Srbiji posluje u okviru rastuće automobilske industrije kao jedan od kooperanata FCA Srbija. Prilika koja mi se ukazala bila je zaista vredna, jer mi je prikazala potpuno drugu dimenziju HR funkcije. Proizvodno radno okruženje koje je organizovano u JIT/JIS sistemu nosi sa sobom određene izazove za sve biznis funkcije, pa i za HR. Osnovni procesi kojima sam se bavio bili su Talent Acquisition, Onboarding&Integration, Performance Management i Learning&Development. Osim osnovnih odgovornosti, najponosniji sam na to što sam u saradnji sa timom sjajnih ljudi imao priliku da realizujem veliki broj projekata, koji su za cilj imali kako organizacione tako i procesne promene i unapređenja. U HR timu sam proveo nešto više od dve godine, koje su sigurno bile najintenzivnije profesionalno iskustvo koje sam do tada doživeo.

Kada je došlo vreme da napravim sledeći korak i da nastavim svoje profesionalno putovanje, nažalost, nisam mogao da pronađem adekvatnu priliku za sebe u Kragujevcu s obzirom na to da se razvoj industrije ne odvija toliko brzo kao u Beogradu ili Novom Sadu, te sam postao svestan da relokacija mora da se dogodi. Na moje veliko zadovoljstvo, i neočekivano, u Dexy Co-u se otvorila pozicija HR menadžera. Biznis je orijentisan na uvoz, distribuciju i prodaju igračaka, bebi opreme, obuće i odeće za decu, a u odnosu na prethodna iskustva, radno okruženje i poslovanje kompanije je potpuno drugačije organizovano i orijentisano, i prosto, profil zaposlenih je drugačiji.

Dexy Co je već dvadeset godina tržišni lider kada je u pitanju ovaj segment, međutim, sama funkcija HR-a nije bila dovoljno razvijena da bi mogao da se podrži postojeći nivo operacija. Poznato je da je planiranje najvažniji korak za dobar početak svake uspešne priče, pa je tako nastao i trogodišnji plan razvoja i integracije HR funkcije u organizaciju, sa idejom da HR kao partner biznisu podržava procese koji se svakodnevno dešavaju u radnom okruženju. Želimo da budemo podrška drugim liderima i da ponudimo visok kvalitet procesa u cilju postizanja najviše organizacione efikasnosti. Krenuli smo od temelja a pozicioniranje brenda i proces regrutacije i selekcije ostali su kao jedni od prioriteta. Ideja je da se više otvorimo ka tržištu kao poslodavac i da kroz različite kanale kontinuirano komuniciramo sve prilike koje se vrlo često pojavljuju, srazmerno održivom rastu biznisa.

Veliki korak koji smo načinili u smeru unapređenja korporativne kulture u našoj organizaciji jeste jasno definisanje temelja iste. Da bismo došli do željenog rezultata, odlučili smo da organizujemo niz interaktivnih radionica sa zaposlenima, tokom kojih će oni da izraze svoje viđenje samog biznisa, svih segmenata poslovanja, kratkoročnih i dugoročnih ciljeva, kao i da predstave način na koji vide razvoj brenda i pozicioniranost na tržištu, vrednosti za koje oni smatraju da su važne i koje bi trebalo svaki zaposleni da živi i da demonstrira, što u poslovnom, što u svom privatnom okruženju. Nakon realizacije planiranih aktivnosti, menadžment tim u saradnji sa partnerima analizirao je dobijene inpute i inkorporirao ih u najvažnije segmente na kojima se zasniva poslovanje naše organizacije. Osećaj koji imate kada sa timom ljudi koji vam ulepšavaju svakodnevnicu postignete takav rezultat i napravite nešto što će postati deo istorije kompanije, je nezamenljiv.

Temelje naše kulture želimo da komuniciramo zaposlenima kroz niz promotivnih aktivnosti, kako bi ih razumeli i poistovetili se sa njima, kako bi ih sutra na svom poslu, a i van posla, demonstrirali. To je važan trenutak za svaku organizaciju - definisanje dugoročnih ciljeva i načina da se stigne do njih, kako bi svaki zaposleni na tom putu video svoju ulogu, razumeo svoj doprinos i bio ponosan na postignute rezultate.

Ono što je prethodilo ovoj inicijativi bila je realizacija projekta za unapređenje angažmana zaposlenih, koji je za cilj imao istraživanje zadovoljstva u organizaciji. Želeli smo da razumemo kako zaposleni doživljavaju Dexy Co kao poslodavca, i to kroz dimenzije zaposlenog, rukovodioca, kolektiva, menadžmenta i same organizacije. Rezultati su bili zaista korisni i dali su nam vrlo kvalitetne smernice za budućnost. Projekat ćemo nastaviti da realizujemo jednom godišnje, a period između realizacija služiće za analizu rezultata, planiranje i sprovođenje aktivnosti koje za cilj imaju unapređenje zadovoljstva naših kolega.

Predstavnici smo biznisa koji svakodnevno na tržište donosi nove trendove, jer želimo da ispunimo rastuća očekivanja dece i roditelja, naših najvernijih kupaca, i učinimo da doživljaj kupovine u našim maloprodajnim objektima zaista bude jedinstven. Kada ste prvi izbor kupaca i kada imate pozitivnu atmosferu oko brenda, zaista je teško kontinuirano postavljati nove izazove ispred sebe. Ono što pravi razliku, kada je bilo koji biznis u pitanju, jesu angažovani zaposleni, koji su najvažniji resurs svake organizacije. U saradnji sa našim partnerima stalno pronalazimo inovativna rešenja kako bismo unapredili i zaposlene i poslovne procese. Trenutno radimo na razvoju platforme iz koje će zaposleni moći da crpe znanja i veštine, a sve u cilju postizanja visoke organizacione efikasnosti. Verujem da će ovo biti interesantna godina za Dexy Co, puna izazova i dinamike, velikih projekata koji će doneti pozitivne promene. Imam dobar osećaj za vreme koje dolazi.

Tekst je preuzet iz Controlling magazina #11. Kompletan broj u PDF formatu možete preuzeti OVDE.