Od patenta boje za kosu do svetski poznatog brenda

    Veoma smelo za to doba, i sa početnim kapitalom od tadašnjih 800 franaka, Ežen Šuler je patentirao prvu formulu boje za kosu pod imenom L 'Aureale, koju je prodavao frizerskim salonima u Parizu. Ova boja je bila prava revolucija za francusko tržište u to vreme i postala je hit među frizerima

 pic6

  Istorija L'Oreal Professionnel brenda se nikako ne može odvojiti od samih početaka i istorije L'Oreal grupe. Brend, čija priča počinje u malom pariskom apartmanu, nastavlja se u lokalnim frizerskim salonima, a potom zavodi čitav svet, jeste srce kompanije koja je danas svetski lider u kozmetičkoj industriji. Pariz, pocetak 20. veka. Kraj perioda La Belle Epoque se i ne nazire. Period vanvremenskih dela književnosti, slikarstva, pesništva, pozorišta, nauke ... Vreme ekspresionizma i “Nove umetnosti”, vreme Pola Gogena, Anrija Matisa, Anrija Tuluz Lotreka i mladog Pikasa... Pariz prvi put vidi lift, završen Ajfelov toranj, velike točkove za panoramsko razgledanje grada, ruske babuške, dizel motore, zvučne filmove... U ovakvom periodu Pariz, cela Francuska i svet nisu ni naslućivali šta se dešava iza vrata jedne male laboratorije u samom srcu grada. Po završetku studija hemije, 1904. godine, mladi Ežen Šuler (Eugene Schueller) počeo je sa istraživanjima u malom stanu u Parizu, sanjajući da će postati jedan od onih koji će svojim pronalascima obeležiti epohu. Previše ambiciozno? Možda ...ali ubrzo će se saznati da je ovaj talentovani mladi čovek i te kako znao šta radi i ka čemu ide.   pic1   Eženu je trpezarija služila kao prostorija za demonstracije, dok mu je spavaća soba bila laboratorija. Veoma smelo za to doba, i sa početnim kapitalom od tadašnjih 800 franaka, Šuler je patentirao prvu formulu boje za kosu pod imenom L 'Aureale, koju je prodavao frizerskim salonima u Parizu. Ova boja je bila prava revolucija za francusko tržište u to vreme i postala je hit među frizerima.   0 tim danima Šuler je kasnije govorio:   Radio sam sve, istraživao nove formule, prodavao i isporučivao proizvode. Bio sam veoma stidljiv, pa sam morao da nateram sebe da to prevaziđem.   Ohrabren početnim uspehom, mladi hemičar osnovao je La Societe Francaise de Teintures lnoffensives pour Cheveux (Francusko društvo za bojenje kose) i tokom godina nastavio da razvija proizvode namenjene bojenju i nezi kose. Time je osnivač kompanije postavio temelj onoga što je i danas u srcu kompanije i L'Oreal Professionnel brenda, a to su inovacije u službi lepote.   Prvi put u štampanim medijima La Coiffure de Paris (“Pariska frizura”) bio je časopis koji je početkom dvadesetog veka služio kao referenca svima koji su tražili savete u vezi sa frizerskom profesijom. Prvo izdanje La Coiffure de Paris objavljeno je u oktobru 1909. godine i u njemu je bilo moguće pronaći različite tekstove Iekara, pisaca i hemičara. Ežen je postao deo izdavačkog tima i vodio kolumnu za nauku. Postigao je neverovatan uspeh člankom o bojenju kose, u kome je još tada preporučio izvlačenje pramenova. On kupuje ovaj magazin 1912. godine.    

"Pariska frizura", naslovna strana, 1912.

  Edukovati frizere  Zahvaljujući Eženovoj upornosti i ambiciji, njegovi proizvodi postaju veoma popularni i traženi među pariskim frizerima. On osniva i prvu školu za bojenje kose u Parizu, koju lično nadgleda. Za demonstracije je angažovao bivšeg frizera sa ruskog carskog dvora. Brzo šireći posao i povezujući uspeh svog brenda sa uspehom frizera, Ežen stvara posebnu vezu sa ovom profesijom, koja vremenom postaje sve jača. Akademije za frizere su i dan-danas neodvojivi deo L'Oreal Professionnel brenda.  

 pic4

  Internacionalni uspeh Prvi svetski rat je završen, a novo razdoblje počinje. Dogodile su se mnoge promene, kako na društvenom, tako i na ekonomskom nivou. Širom sveta žene rade, zarađuju novac, sve više pažnje posvećuju svom izgledu. Inspirisan lepoticama na platnima renesansnih slikara, Ežen je 1925. stvorio prvu farbu sa zlatnim odsjajem. U to vreme, kompanija je već prešla granice Francuske i svoje proizvode prodavala u mnogim zemljama Evrope, ali i u Americi, Kanadi i Brazilu. Iz laboratorije talentovanog hemičara 1928. godine izlazi O'CAP pena - prvi proizvod tog tipa, namenjen isključivo pranju kose. Ovaj proizvod nosi ime po francuskom terminu za losion za kosu, Eau cappilaire, i uvodi pojam šampona na svetsko tržište, predstavljajući početak nove ere u nezi kose. U želji da tržištu ponudi još prikladniju i dugotrajniju boju za kosu, jer su žene do tada boju na kosi morale da drže po nekoliko sati, Ežen traži načine da razvije boju koja brzo oksidira. Tako nastaje Imedia, koja doživljava neverovatan uspeh. Ova boja praćena je potpuno novim rešenjem za pakovanje. Dok konkurenti pakuju svoje proizvode u velike kontejnere, sa visokim rizikom od oksidacije, Šuler ponovo pravi revoluciju, pakujući Imedia proizvode u individualne doze (tube), kako bi postigao bezbednost i komfor, kako za frizere, tako i za njihove klijente. pic7   Tajna platinastih plavuša Ežen brzo shvata vrednost prvih proizvoda za posvetljivanje kose i razvija L'Oreal Blanc puder za posvetljivanje, koji postiže ogroman uspeh među najuspešnijim frizerima tog doba. Još tada je tvrdio: U ovoj maloj bočici krije se čitava industrija! Jednog dana, milioni brineta želeće da budu blondine.   Filmska industrija će ubrzo dokazati da je ovaj naučnik bio u pravu. Zvezde Holivuda, predvođene Džin Harlou (Jean Harlow), koja je bila glavna glumica u filmu ,Platinsta plavuša", lansiraju novi trend i platinasto plava postaje najzavodljivija boja kose tog vremena.  

pic9

  Pionir reklame Ne zadovoljavajući se time da samo kreira nove proizvode, Šuler orijentiše svoj talenat ka njihovom promovisanju, kreirajući prve advertajzing kampanje. Početkom tridesetih godina dobija ideju da obavije jednu parisku zgradu reklamom za losion za kosu O'CAP, kreirajući prvi gigantski bilbord. Godine 1932. snima prvu pevanu radio reklamu, i upravo je tako rođeno ono što danas poznajemo kao džingl. pic10   L'Oreal investira u edukaciju frizera 1940.  Porastom interesovanja za sofisticirane proizvode za kosu i porastom broja frizerskih salona, posao nastavlja da cveta tokom godina. Držeći se vere da je uspeh brenda usko povezan sa uspehom frizera, Ežen želi da zapečati ovu već jaku vezu kroz partnerstvo sa ovom profesijom. Osniva Ecole Technique de Arts et de Ia Coiffure, frizersku školu u kojoj su frizerima bili omogućeni tehničko obučavanje i usavršavanje veština za razvijanje biznisa, uključujući i savete za pridobijanje lojalnih mušterija. pic11 Godine koje slede će samo potvrditi koliko je onaj mladi talentovani hemičar sa početka 20. veka bio u pravu kada je tvrdio da su istraživanja i inovacije ključni za uspeh. Brend koji je pratio mladog hemičara na njegovom putu ka stvaranju svetskog kozmetičkog lidera, nastavio je tradiciju revolucionarnih proizvoda i tokom 21. veka. Prva boja bez amonijaka u svetu, INOA, koja je lansirana 2009, stigla je upravo iz njegovih laboratorija.   L'Oreal Professionnel danas je premium brend, u sklopu L'Oreal grupe, i lider u sferi profesionalne nege kose. Proizvodi visokog kvaliteta i efikasnosti, u kombinaciji sa ekskluzivnim salonskim uslugama bojenja, nege i stilizovanja kose, neprestana su inspiracija najboljim frizerima širom sveta, u čijim se salonima iz dana u dan otkrivaju nove tajne lepote. LOréal-Professionnel-Logo     Autori: Dragana Tasic i Sanja Burg