12 pravila uspešne prodaje: 1. deo

 

Stručnjak za prodaju Grant Cardone otkriva pravila koja će pomoći vlasnicima malih preduzeća da zaključe više ugovora. U članku koji je objavljen na sajtu entrepreneur.com, Kardone piše da kao i u svakoj igri, i u prodaji postoje izvesna pravila, naročito kada se posao privodi kraju. Da biste osigurali uspeh, bez obzira na to da li ste početnik ili preduzetnik sa iskustvom, trebalo bi da poštujete 12 najvažnijih pravila.

  Business_Rules_Manifesto_Fotolia_44108152_XS   1. Ostanite u sedećem položaju

Izreka kaže: predstavite proizvod, uslugu ili ideju na nogama, ali uvek pregovarajte sedeći. Čak i kada vaš potencijalni partner ustane, ostanite na stolici. Ustajanje iz sedećeg položaja nagoveštava da se situacija izmenila i dozvoljava vašem partneru da završi pregovore i napusti prostoriju.

  2. Uvek dostavite ponudu u pismenoj formi

Ljudi manje veruju onome što čuju, nego onome što vide. Uvek imajte pri ruci ugovor i notes. Ono što se nudi ili bar najznačajnija mesta uvek treba zapisati kako bi se kupcu pokazalo šta dobija ako sklopi ugovor s vama.

  grant cardone 12   3. Komunicirajte jasno

Niko nema poverenja u osobu koja ne ume jasno i sigurno da se izražava. Cardone je vežbao svoje govore godinama koristeći diktafon i kameru i onda ih preslušavao kako bi bio siguran da će rečeno zvučati onako kako je on hteo.

  4. Ostvarite kontakt očima

Ovo je disciplina koja se usađuje jedino praksom, a može se usavršiti tako što ćete snimati sebe. Ako želite da vam se veruje, od izuzetne je važnosti da svog budućeg partnera gledate u oči. Takav stav sugeriše zainteresovanost za ono što oni imaju da kažu, ali i vašu sigurnost u sebe, svoje proizvode i usluge i ono što nudite.

  eye-contact   5. Uvek nosite olovku sa sobom

Cardone kaže da je jednom na kraju sastanka kada je trebalo da potpiše ugovor, posegao za olovkom u džepu sakoa, ali nje tamo nije bilo. Svaki ugovor zahteva potpis, a to znači da vam treba nešto čime će se on i potpisati. Uvek nosite olovku sa sobom. Zapravo, uvek nosite i jednu rezervnu, savetuje Cardone, za svaki slučaj.

  pencil   6. Koristite se humorom

Svaka vrsta humora koja čini da se ljudi osećaju prijatno, inspirisano ili da napuste sastanak s nadom, prikladna je za završetak pregovaranja. Svi vole da čuju zanimljivu priču, a ljudi češće prave odluke kada su manje ozbiljni. Sigurno ćete sklopiti više ugovora ako odobrovoljite klijenta i nasmejete ga.

    Preuzeto sa web stranice: www.entrepreneur.com, decembra 2013.