SVE POČINJE OD REGRUTACIJE, Marijana Poznan, Regionalni potpredsednik za HR za Jugoistočnu i centralnu Evropu, FRESENIUS MEDICAL CARE

Tekst je preuzet iz HRM magazina broj 3. Motivisanje zaposlenih je izuzetno važna tema jer motivisati zaposlene nije lako, ali je neophodno za uspeh svakog poslodavca. Zato se fokus mora staviti na sam početak, a to je proces regrutacije. Ukoliko motivišete kandidata koji odgovara vrednostima kompanije i koji poseduje odgovarajuće kompetencije za rad na određenoj poziciji da prihvati vašu ponudu i uđe u vaš tim, već ste svesni značaja motivacije i ispravno postupate od samog početka, stvarajući dobru osnovu za dalju integraciju zaposlenih. Ipak, ako želite da vaši zaposleni napreduju i da budu zadovoljni svojim poslom, motivacija je ključni faktor za realizaciju ovog cilja osnovni pokretač zaposlenih da rade vrednije, da budu produktivniji i da, uostalom, ostanu deo vašeg tima u borbi s budućim izazovima. Pošto je veza između zaposlenog i poslodavca uspostavljena preko linijskog menadžera, upravo na ovu ulogu pada odgovornost da poveća nivo motivacije zaposlenih. Svaki zaposleni je jedinstven, ima jedinstvene stavove i ideje, što znači da se mora primeniti više različitih strategija u cilju podsticanja svakog zaposlenog kroz individualni pristup. Individualizacija zaposlenih, otvaranje razvojnih programa i karijernih mogućnosti samo su neke od alatki koje možemo koristiti u svrhu podizanja motivacije. Priznavanje truda, jačanje timskog duha, aktivno slušanje kad nam se zaposleni obraćaju te stvaranje atmosfere poverenja doprinose kvalitetnom okruženju poslodavca u kome rade motivisani ljudi. U našoj kompaniji, ova misija je kontinuirana:
  • svakom zaposlenom individualno pristupamo,
  • kreiramo individualne razvojne planove i
  • otvaramo mogućnost internacionalne karijere i učešća u internacionalnim projektima.
Već godinama sprovodimo projekat podrške zaposlenima, gde smo posvećeni slušanju svih komentara i pitanja zaposlenih i dostavljanju povratne informacije. Time pokazujemo da smo pouzdan partner u građenju poverenja jer kulturom otvorenih vrata promovišemo konstruktivni feedback i rado ga koristimo za sopstvena unapređenja. Iskoristila bih priliku da razbijem određene predrasude koje postoje. Kada kažemo motivacija, svi prvo pomisle na motivisanje kroz novčane benefite, no za razliku od prošlih vremena, kada se povećanje motivacije svodilo isključivo na novčanu dobit, danas sve teorije govore u prilog činjenici da novčana dobit daje samo trenutnu satisfakciju, a da na dugi rok ne proizvodi takav efekat. Svakako ne želim reći da je novčani efekat zanemarljiv, ali na dugi rok ne utiče na motivisanost zaposlenog. Čovek ima različite potrebe, od onih temeljnih fizioloških potreba i potreba za sigurnošću do složenih društvenih potreba i potreba za poštovanjem i samoostvarenjem (Maslovljeva hijerarhija potreba). Motivi se razlikuju od čoveka do čoveka, okruženja u kojima se nalaze su različita, te je potrebno ulagati u međuljudske odnose i stvoriti adekvatan pristup svim svojim zaposlenima. Ljudi imaju želje, misli, stavove i predispozicije, što nas dovodi do zaključka da je motivacija zapravo vrlo težak, iscrpljujuć i trajan proces. Motivacija i zadovoljstvo zaposlenih temelj su uspeha i povećanja konkurentnosti, te je važno odabrati najbolje ljude, što znači da:
  • najpre treba da profesionalno pristupimo procesu regrutacije
  • treba da ulažemo u njihovo znanje,
  • prepoznamo njihove veštine i sposobnosti i
  • radimo na njihovoj želji da ostanu deo uspešnog tima.
Autor je Marijana Poznan, Regionalni potpredsednik za HR za Jugoistočnu i centralnu Evropu, FRESENIUS MEDICAL CARE