Vizuelni menadžment

vizuelni 1 Rukovodioci zahtevaju najbolje od ljudi koji rade sa njima. Ali, da bi od njih dobili najbolje, moraju im omogućiti najbolje radno okruženje. Standardizovan rad znači da proizvodni procesi i procedure koje opisuju faze u proizvodnji moraju biti detaljno i izuzetno precizno određene. Procedure moraju jasno I vizuelno opisivati kako se koja operacija obavlja. Na ovaj način se smanjuju varijacije u procesu proizvodnje. Ako procedure nisu jasne, radnici mogu imati pogrešne zaključke kako treba izvršavati operacije, a da pri tom naprave greške na predmetu obrade. Visok nivo standardizacije procesa omogućava kompaniji da lako proširi kapacitete bez poremećaja proizvodnje. Procedure standardizovanih operacija, kod LEAN proizvodnje, su daleko detaljnije nego što je propisano ISO 9001:2001 standardom, posebno u oblastima koje objašnjavaju pokrete radnika, ishod operacije i sledeći korak. U LEAN proizvodnji standardizovani rad ima nekoliko glavnih elemenata. Procedure koje objašnjavaju radnicima način vršenja rada na radnim mestima nikako ne smeju da sadrže isključivo tekst, već i slike, šeme kao i primere. Radnici nisu voljni da čitaju tekst i mnogo im je lakše da prihvate crteže, primere i slike. Procedure moraju biti jasne i detaljne, ali u isto vreme, jednostavne za shvatiti.  vizuelni 2 vizuelni 3 Vizuelni menadžment je tehnika koja obezbeđuje da svi radnici u kompaniji putem informacija prezentovanih u vizuelnoj formi mogu da razumeju stanje procesa. Velike komunikacione table u proizvodnim halama su daleko bolji način komunikacije nego pisani izveštaji, pa bi se trebale koristiti što češće. Aerodromi i bolnice su pravi primer kako funkcioniše vizuelni menadžment. Svi putevi i informacije su prikazani preko raznih tabli. Na sličan način, preko komunikacione table mogu se prikazati razne informacije koje su bitne za proizvodni sistem.Vizuelno predstavljanje informacije su: očiglednije, izazivaju manju polemiku nego reči, jasnije opisuju stanje, lakše se pamte, pojednostavljaju snalaženje u prostoru,itd… vituelni 4 Može se reći da je vizuelni menadžment proces kreiranja okruženja u kome su stvari očigledne od samog momenta ulaska u okruženje. Vizuelna informacija treba da bude relevantna, korisna i pravovremena. Neke od korisnih primera vizuelnog menadžmenta su: andon table vizuelne procedure osenčene table za odlaganje alata oznake na podovima i slično. Andon signalna svetla i andon table se postavljaju iznad mašina, kako bi pokazale trenutno stanje procesa proizvodnje. Može se reći da je vizuelni menadžment proces kreiranja okruženja u kome su stvari očigledne od samog momenta ulaska u okruženje. Ljudi čak 83% informacija iz svoje okoline percipiraju uz pomoć čula vida. Istraživanja rađena na preko 1200 radnih mesta širom Evrope su pokazala da poslodavci najveću korist od svojih radnika dobijaja nakon obezbeđivanja boljeg radnog okruženja putem alata vizuelnog menadžmenta.Produktivnost se povećava usled eliminisanja gubitaka koji su u najvećem broju slučaja rezultat loše obeleženosti,nagomilavanja nepotrebnih alata ili pak procesnik materijala,lošeg snalaženja radnika u radnom okruženju, itd… vizuelni 5 Dakle setom tehnika kojima se standardizuju operacije kako bi radnici lakše pratili i izvršavali korake rezultuje produktivnijoj proizvodnji.Greške koje najčešče pravi menadžment i ono što nikako nije vizuelni menadžment jeste: popunjavanje praznih zidova sa slikama ili novogodišnjim ukrasnima kada su praznici, postavljanje displeja ili flip čartova kako bi se posetiocima predstavila fabrika,… U slučaju da želite da proširite Vaše znanje o ovoj temi posetite sajt www.rs.kaizen.com gde možete videti primere uspešne primene Kaizen alata. U odeljku „Izdavaštvo“ postoji spisak knjiga u kojima je predstavljeno dugogodišnje iskustvo različitih autora iz oblasti Kaizena. Uskoro će u izadavaštvu Kaizen Instituta Srbija biti objavljeni prevodi knjiga „Kaizen: ključ japanskog konkurentskog uspeha“ i „Gemba Kaizen“ autora Masaaki Imai-a, najvećeg gurua i pionira Kaizena. 敬具