Kako da se nosite sa negativnom kritikom na poslu?

Negativna kritika na poslu, bilo od strane kolega ili od šefa loše utiče na našu psihu. Stvara se dodatni pritisak i stres, koga ne možemo da se oslobodimo, čak ni van radnog vremena. Izuzetno je bitno kako odreagujemo na kritiku, jer od toga zavisi naša karijera. Kako se ponašati u ovakvim situacijama?     1. Nemojte odmah zauzeti odbrambeni stav

Većina nas instinktivno krene da negira svaku negativnu primedbu. Odmah počnemo da se branimo i nalazimo izgovore, ne dozvoljavajući drugoj strani ni da dovrši rečenicu. To je pogrešno. Prvo je potrebno da saslušamo, ozbiljno i hladne glave, šta ona druga strana ima da kaže. Na ovaj način odajemo utisak odgovorne i ozbiljne osobe, koja uvažava tuđe mišljenje. Čak i ako druga strana govori besmislice, pokušajte da se sudržite. Svako naglo negiranje i nalaženje izgovora deluje kao da nešto skrivamo. Isto tako, ako delujemo naglo i nepromišljeno, možemo reći nešto što ne mislimo. Na primer, šef može da vas okrivi za nešto što nije u vašoj nadležnosti, i vi instinktivno počnete da se branite, iako je potrebno da objasnite da vi nemate ništa sa tim.

 2. Pitajte

Nemojte se libiti da porazgovarate sa osobom koja vam je uputila kritiku i otvoreno prodiskutujete. Šta vam se zamera i zašto? U velikom broju slučajeva, problem je upravo u lošoj komunikaciji. Neko vam nije na vreme pružio sve podatke, ili obavestio o novim izmenama. Da li možda nemate pristup svom neophodnim podacima? Da li postoji nesporazum u pogledu vaših obaveza? Ako vam je kritika upućena neopravdano, onda ne treba da započnete svađu, već da argumentovano objasnite da vi nemate ništa sa tim. Postavljanjem odovarajućih pitanja ćete skinuti sa sebe svaku krivicu.

 3. Da li je kritika opravdana?

Sledeći korak je da razmislite o tome da li u kritici ima istine. Da li ste zaista krivi ili nemate veze sa onim što se priča? Ako sve radite kako treba, zašto vam se upućuju kritike? Da li postoji problem u organizaciji? Da li se od vas previše očekuje? Nemojte samo da odbacite i zaboravite sve što vam je rečeno. Realno sagledajte situaciju.

 4. Rešite probleme

Pogrešno je gurati stvari pod tepih i izbegavati problem. Kad tad će se problem ponovo javiti.

Ako sami nosite deo odgovornosti, onda se potrudite da to ispravite. Ne treba da očajavate i mislite da je smak sveta. Šef će ceniti ako ozbiljno uzmete kritiku u obzir i poradite na svom ponašanju. Normalno je grešiti.

U slučaju da vi niste krivac, isterajte na čistinu ko je ili šta je problem. Uglavnom je to pogrešna procedura ili loša komunikacija. Pomognite u njegovom rešavanju, jer sledeći put opet možete ispati glavni krivac, iako to nije tako.

Izvor: www.radniodnos.com